
În judeţul Constanţa, neplata salariilor timp de mai multe luni a devenit o modă, respectată cu sfinţenie de angajatori. Astfel, pe modelul societăţilor IMUM Medgidia sau SFIF Constanţa, a venit rândul societăţii CFR Marfă
Ferry-Boat, filiala Transport Maritim şi de Coastă (TCM), care a uitat să plătească salariile angajaţilor din luna ianuarie. Cei 95 de angajaţi ai societăţii sunt disperaţi şi susţin că merg, astăzi, în audienţă la directorul CFR Marfă Bucureşti, Mihai Frăsinoiu, pentru a-şi cere drepturile salariale. „Societatea are două ferry-boat-uri: Mangalia şi Eforie. La ora actuală, ambele nave sunt trase pe dreapta. Pentru că navele nu pot fi abandonate la voia întâmplării, fără a avea la bord echipe de siguranţă, 50 de oameni au fost trimişi în şomaj tehnic, iar restul fac de serviciu, prin ture, pe ambele nave”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Cezar Dediu, ofiţer pe
ferry-boat-ul Mangalia. Potrivit acestuia, în urmă cu două săptămâni, angajaţi au organizat un miting de protest, dar au rămas, şi la această oră, doar cu promisiuni neonorate. „Am dicutat şi cu directorul CFR Marfă Bucureşi, Mihai Frăsinoiu, şi cu Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. Ambii ne-au promis că maxim în două săptămâni vom lua salariile. Azi (ieri – n.r.) este ultima zi când trebuia să primim banii, după cum ne-a promis ministrul Berceanu. Dar, din păcate, nu le-am primit”, a mai spus Cezar Dediu. Sindicaliştii din cadrul CFR Marfă Ferry-Boat speră totuşi că discuţiile pe care le vor purta, astăzi, cu directorul CFR Marfă Bucureşti, vor fi pozitive şi oamenii îşi vor primi banii care li se cuvin. Suma salariilor restante se ridică la 300.000 de lei, la care se mai adaugă şi avansul pentru luna martie – 50.000 de lei. „În total, avem de recuperat 350.000 de lei”, a precizat liderul Sindicatului din cadrul CFR Ferry-Boat, Florin Ghinea.
600.000 de lei costă repunerea în funcţiune a unei singure nave
În prezent, CFR Ferry-Boat are 95 de salariaţi şi două nave: Mangalia şi Eforie. „Navele Mangalia şi Eforie au fost oprite la ţărm în august 2008, respectiv mai 2009. Ambele nave au efectuat, de-a lungul anilor, voiaje transportând diferite mărfuri. În prezent, ferry-boat-urile sunt ţinute în stare de conservare, pentru că nu mai au acte de registru şi de clasă. Actele costă în jur de 600.000 de euro pentru fiecare navă, ca să fie pusă în funcţiune”, a mai spus Florin Ghinea.