După ce persoanele nevăzătoare din România sunt discriminate în ceea ce priveşte găsirea unui loc de muncă, mai nou, acestea nu pot să beneficieze nici de serviciile bancare. Cu asemenea problemă s-a confrunat, în luna septembrie, constănţeanul Radu Vasile. După ce Banca Transilvania i-a refuzat activarea serviciului de plăţi online şi deschiderea unui cont cu card, morivând că este nevăzător, Radu Vasile a depus, pe data de 8 septembrie, o reclamaţie la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării. „Am ales Banca Transilvania, pentu că m-a atras lipsa comisioanelor de administrare şi serviciul bt24 foarte accesibil. De aceea, am mers la Agenţia Grand din municipiul Constanţa să-mi deschid un cont în lei cu card şi un cont în euro. Când a văzut că sunt nevăzător, funcţionara i-a smuls soţiei mele din mâini formularele, pe care le completa, motivând că sunt nevăzător şi că regulamentul băncii nu permie să am un card”, ne-a povestit Radu Vasile. Supărat, constănţeanul a sunat la serviul call center, unde altă funcţionară i-a explicat că o persoană nevăzătoare poate avea cont, dar este obligată să deschidă două carduri: unul pentru el şi altul pentru însoţiotor. „Nu am înţeles de ce trebuie să mai fac un card pentru însoţitor. De aceea am mers la altă agenţie a Băncii Transilvania – la Agenţia Dacia, unde mi s-a spus că mi se va face şi cont, şi card. Însă cei de aici au refuzat să-şi decshidă servciul bt.24, motivând, din nou, că sunt nevăzător şi că nu pot lucra la un caluclator”, a subliniat constănţeanul. Bărbatul ne-a mai spus că are mulţi cunoscuţi nevăzători, care au reuşit să obţină cont şi card la Banca Transilvania, ba chiar şi serviciul bt24. El acuză că băncile discriminează nevăzătorii, de aceea a făcut sesizarea la CNCD, care a declanşat o anchetă.
Oficialii băncii îl contrazic
Potrivit Şefului Birou PR la Banca Transilvania, Laura Petrehuş, clientul Radu Vasile Radu „a refuzat să-şi desemneze un împuternicit pe cont, pentru a-l asista pe viitor în efectuarea operaţiunilor, şi a părăsit agenţia Băncii. Angajaţii Agenţiei BT Grand nu au avut posibilitatea de a-i explica persoanei respective raţiunea recomandării şi nici nu au reuşit să mai discute cu privire la solicitarea privind emiterea cardului de debit”. Oficialul băncii spune că episodul s-a repetat şi la cea de-a doua agenţie, unde clientul a cerut şi activarea serviciului online banking. „Radu Vasile a fost informat că poate beneficia de serviciile solicitate, însă în baza unei declaraţii pe proprie răspundere, că îşi asumă riscurile aferente folosirii acestor instrumente electronice sau în prezenţa unei persoane însoţitoare. A fost invocat aspectul care ţine de prudenţialitatea bancară în ceea ce priveşte protejarea operaţiunilor clientuluii. Din păcate, clientul a părăsit şi această agenţie, fără a asculta sugestiile şi explicaţiile angajaţilor Băncii Transilvania”, a mai spus Laura Petrehuş. În încheierea răspunsului, oficialul băncii susţine că i-a trimis clientului o invitaţie de a reveni la bancă pentru rezolvarea situaţiei.