După ce mai mulţi turişti, care s-au cazat, în acest sezon estival, în staţiunea Mamaia, au reclamat cortul lui Axinte, din cauza poluării fonice din timpul nopţii, inspectorii Gărzii de Mediu din Constanţa au descins la respectiva locaţie. „De la începutul sezonului estival, am primit mai multe sesizări din partea turiştilor aflaţi pe litoral, datorită nivelului ridicat de zgomot existent în staţiunea Mamaia. De aceea am efectuat un control şi la Cortul lui Axinte.
Pentru că Florin Petrescu (alias Axinte – n.r.) nu ne-a putut prezenta autorizaţia de mediu, am aplicat o amendă contravenţională în valoare de 30.000 de lei. Pentru că poluarea fonică a continuat la Cortul lui Axinte, am dispus şi sistarea activităţii”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, comisarul şef al Gărzii de Mediu din Constanţa, Vasile Petro. Actorul Florin Petrescu nu refuzat să comenteze sancţiunile aplicate de Garda de Mediu. „Aşa se întâmplă când trebuie să dai bani la stat”, a subliniat Florin petrescu, după care a închis telefonul. Amintim că cortul lui Axinte a fost amplasat pe bulevardul Mamaia, în zona hotelurilor Malibu, Parc, Pescăurş, Delfinul, Dacia Sud, Del Mar, Perla şi Lotus. Turiştii vazaţi la aceste unităţi hoteliere au avut parte de o vacanţă infernală, din cauza poluării fonice din timpul nopţii. „Anul acesta am fost prostit să îmi cheltui banii în Mamaia, în loc să mă duc la greci, bulgari, turci sau croaţi. La Cortul lui Axinte muzica era la nivelul maxim în fiecare noapte până la 3-4 dimineaţa şi se auzea în toată partea de sud a staţiunii de la Hotel Malibu până la Hotel Perla. Mă întreb de ce restul teraselor respectă nivelul de zgomot şi programul muzical. De unde a luat acest cort autorizaţie, când locul lui ar fi undeva în câmp?”, s-a plâns un turist, cazat în unul dintre hotelurile din vecinătatea cortului.
joi, 12 august 2010
marți, 10 august 2010
Sindicaliştii acuza:50 de coreeni de la DMHI primesc salarii de până la 10.000 de euro pe lună
Cele câteva încercări eşuate de a obţine majorarea salarială cu 350 de la administraţia Şantierului Naval Daewoo - Mangalia Heavy Industries (DMHI) şi numirea unui nou preşedinte - Soon Gil Hong în locul lui Vasile Iorga, a umplut paharul răbdării celor 3500 de angajaţi, care susţin că investitorii coreeni comit doar abuzuri. „Coreenii nu sunt adevăraţi oameni de afaceri. Ei au venit în România să se îmbogăţească pe spinarea noastră. De 14 ani fac asta. Nu au venit nici pentru noi, nici pentru statul român. Au venit pentru ei, fiindcă sunt capitalişti şi ştiu bine de au de făcut. În statutul societăţii scrie că la cinci ani de la preluarea şantierului, trebuia să rămână doar 5 speciliaţşti correni. În prezent avem 50 de specialişti coreeni care primesc salarii cuprinse între 5.000 şi 10.000 de euro”, a declarat, pentru cotidinaul „Replica”, liderul Sindicatului „Navalistul” din cadrul DMHI, Marin Florian. Acesta a mai spus că, la ora actuală, DMHI este girat şantierului Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering şi băncilor coreene. „Coreenii au datorii de peste 500 de milioane de euro către şantierul mamă şi către băncile de la ei. De asemenea, au datorii de peste 10.000 către furnizori, către statul român”, a mai spus liderul sindical. Potrivit lui, statul român a făcut o afacere extrem de proastă la şantier. „Cred că cea mai bună afacere pe care a făcut-o statul român este fabrica de autoturisme Dacia din Piteşti. Cu coreenii au dat greş. Aceştia au acumulat datorii foarte mari. Dacă statul ar vrea să ia înapoi şantierul, coreenii ar spune să-l ia şi pe 1 euro, dar cu tot cu datorii. Sunt sigur că nu o să plece aştia nicodată de la noi, pentru că aici le este bine”, a mai spus Florian Marin. Liderul sindicatului „Navalistul” a mai agăugat că coreenii ştiu doar să promită sau să ameninţe angajaţii. „Acum 3 ani au promis 3000 de apartamente. Au făcut o gaura mare, lângă stadionul de regby, au cumpărat 4 buldozere a cîte 200.000 de euro fiecare şi au agăţat proiectul în cui. Au mai cumpărat şi 12 autocare, cu care chipurile urmau să transporte angajaţii, dar şi alea stau îm parcare de 2 ani. Şi toate au fost cumpărate cu banii şantierului. Numai găuri au ştiut să facă şi să se îmbogăţească”, a conchis Florian Marin, liderul sindicatului „Navalistul”.
Statul vrea să iasă din asocierea cu sud-coreeni în cadrul companiei DMHI
De altfel, la sfârşitul lunii iulie, ministrul Economiei, Adriean Videanu, a anunţat că statul român va ieşi din asocierea cu sud-coreeni în cadrul companiei mixte Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), dacă va reuşi să privatizeze SC Şantierul 2 Mai SA Mangalia, prin care deţine participaţia minoritară la DMHI. Şeful de la minister a mai spus că, pe lângă intenţia Guvernului de a vinde participaţii minoritare pe Bursă, statul vrea să privatizeze alte cinci companii, şi anume Avioane Craiova, IOR, Şantierul Mangalia, Cuprumin şi Moldomin.
Statul vrea să iasă din asocierea cu sud-coreeni în cadrul companiei DMHI
De altfel, la sfârşitul lunii iulie, ministrul Economiei, Adriean Videanu, a anunţat că statul român va ieşi din asocierea cu sud-coreeni în cadrul companiei mixte Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), dacă va reuşi să privatizeze SC Şantierul 2 Mai SA Mangalia, prin care deţine participaţia minoritară la DMHI. Şeful de la minister a mai spus că, pe lângă intenţia Guvernului de a vinde participaţii minoritare pe Bursă, statul vrea să privatizeze alte cinci companii, şi anume Avioane Craiova, IOR, Şantierul Mangalia, Cuprumin şi Moldomin.
În judeţul Constanţa, 12% dintre unităţile şcolare riscă să-şi agaţe lacăte pe uşi
Cu o lună înainte de începerea anului şcolar, ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, nu ştie ce să facă în privinţa a 15% dintre elevi, adică aceia care învaţă în unităţi care nu au autorizaţie sanitară de funcţionare şi nici nu îndeplinesc condiţiile pentru obţinerea documentului. Potrivit ministrului, şcolile care nu sunt funcţionale trebuie închise, iar elevii vor fi mutaţi în unităţile şcolare adiacente, „evident cu respectarea criteriilor de distanţă şi de oportunităţi”. „În judeţul Constanţa, 72% dintre unităţile şcolare au autorizaţie sanitară, alte 16% sunt unităţi care fac demersuri pentru obţinerea autorizaţiilor. Restul şcolilor din judeţ - 12% nu au autorizaţie sanitară. Totuşi sperăm ca până la începutul anului şcolar să ajungem doar la 6% de unităţi şcolare care nu au autorizaţie sanitară. Atunci vom fi nevoiţi să găsim soluţii pentru copii, ca să nu rămână în afara sistemului”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Elena Buhaiev, inspector şcolar general de la Inspectoratul Şcolar Judeţean din Constanţa. Potrivit ei, printre unităţile şcolare care vor agăţa lacătul la uşă se numără gradiniţa Liceului de Artă „Regina Maria” şi grădiniţa de pe lângă şcoala nr. 8, ambele din municipiul Constanţa. „Grădinţele vor fi închise, iar copii vor fi mutaţi la alte unităţi. Spre exemplu, copii care frecventau grădiniţa de la şcoala 8 vor fi mutaţi la cea de la şcoala 21. În principiu, vor fi închise şcolile sub efectiv, care au până la 9 copii şi unde nu există condiţii de desfăşurare a activităţii”, a mai spus inspectorul şcolar general. În ceea ce priveşte unităţile şcolare fără autorizare, cu toate eforturile depuse de directori, autorităţile locale nu au găsit în bugete sumele necesare reparaţiilor şi investiţiilor în unităţile de învăţământ, pentru a putea cere avize de la Direcţia de Sănătate Publică din Constanţa. „Autorizaţia sanitară de funcţionare are valabilitate doar un an. Când expiră, conducerea unităţii de învăţământ completează o nouă declaraţie pe propria răspundere, urmând ca noi să eliberăm o altă autorizaţie. Ulterior, cei de la Inspectoratul Sanitar de Stat vor merge în control pentru a vedea dacă ceea ce declară directorii este conform cu ceea ce găsesc ei în teren”, a menţionat Mihaela Denisov, director coordonator adjunct la DSP din Constanţa. Principalele cauze pentru care aceste şcoli nu au primit autorizaţia sunt lipsa apei potabile sau a canalizării, mobilierul prea învechit, sistemul de iluminat deficitar al claselor, gradul ridicat de degradare a cladirilor sau sisteme de încalzire necorespunzatoare. Dar cel mai important motiv este ca grupurile sanitare sunt improprii în aceste scoli. În perioada următoare, ca în fiecare an vor fi declanşate controale la unităţile de învăţământ pentru a se vedea în ce condiţii încep elevii noul an şcolar.
Bărbaţii se prefac că se îneacă pentru a agăţa salvamăriţele
Turiştii de sex masculin, care se prăjesc la soare pe plaja din zona hotelului Dacia Sud din staţiunea Mamaia, admiră zi de zi o tânără salvamariţă, cu forme voluptoase, care veghează ca nu cumva vreo unul dintre ei să se înece în mare. Se numeşte Ana Maria Vartan, are 17 ani şi este elevă în clasa a XI-a la liceul „Virgil Madgearu” din Constanţa. Tânăra povesteşte că a învăţat să înoate pe la 6 ani, iar de la 14 ani munceşte toată vara pe litoral. „Am un frate care este mai mare decât mine cu 3 ani. Deoarece el s-a făcut salvamar, m-a tentat şi pe mine această meserie. Şi de trei ani, în fiecare vară, mă angajez ca salvamar. Este o meserie grea, mai ales pentru fete, dar e şi frumoasă. Lucrez 12 ore pe zi, şapte zile din şapte. Cele mai aglomerate zile de muncă sunt sâmbăta şi duminica. Atunci ajung frantă la bază”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Ana Maria Vartan. În ceea ce priveşte turiştii, fata ne-a dezvăluit că barbaţii se prefac că se îneacă, pentru a fi salvaţi, ca ulterior să-i ceară numărul de telefon. „Majoritatea turiştilor sunt teribilişti şi nu prea ascultă sfaturile salvamarilor. Se aruncă în mare, chiar şi atunci când este agitată”, a continuat Ana-Maria. Cât despre cariera sa, tânăra ne povesteşte că vrea să urmeze facultatea de sport şi să devină salvamar, dar în străinătate. (N.B.)
marți, 27 iulie 2010
Unii absolveţi de la „Spiru” acuză: ISJ din Constanţa a selectat dosarele pentru titularizare „după ochi frumosi”
Unii absolvenţi din promoţiile 2008-2009 ai universităţii „Spiru Haret” acuză Inspectoratul Şcolar Judeţean din Constanţa că totuşi a acceptat, anul acesta, , în timp ce alţii au fost respinşi. „Soţul meu a absolvit în anul 2009 Facultatea de Educaţie Fizică, ID, la „Spiru Haret”. Anul trecut nu a fost acceptat să susţină examenul de titularizare, din cauza scandalului provocat de faptul că diplomele de licenţă emise pentru specializările neautorizate/neacreditate din cadrul instituţiei nu au fost recunoscute de Ministerul Educaţiei. A fost însă primit ca şi suplinitor calificat. Anul acesta, iarăşi, a încercat săsusţină examenul de titularizare, dar a avut acelaşi răspuins „nu puteţi”. Dar când s-a uitat pe listele cu candidaţii admişi la examen a regăsit o colegă de la facultate. Mă întreb pe ce criterii a fost făcută selecţia? De ce Inspectoratul nu dă şanse la toată lumea”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, A.L., o absolventă de la universitatea „Spiru Haret”. La rândul său, inspectorul şcolar general din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa, prof. Elena Buhaiev, a precizat că de validarea dosacrelor celor admişi la examenul de titulartizare s-au ocupat preşedinţii comisiilor din cele trei centre de examinare şi juristul. „Înainte de examenul de titularizare am vorbit cu preşedinţi şi le-am transmis să verifice bine fiecare dosar. Şi să fie validate doar cele care erau în regulă. Anul acesta, roului Comisiei Judeţeane de la ISJ a fost unul de monitorizare. Deci, inspectoratul nu este vinovat că au fost validate unele dosare care nu erau în regulă”, a precizat Elena Buhaiev. Aceasta a mai spus la examenul de titularizare urmau să fie acceptaţi absolvenţi de la „Spiru Haret” de la specializările autorizate sau acreditate. „Acesta ar fi trebuit să fie criteriul pe baza căruia s-au acceptate dosarele”, a conchis inspectoul şcolar general.
Amintim că anul trecut reprezentanţii Universităţii „Spiru Haret” susţineau că diplomele eliberate de universitate sunt legale. În pofida promisiunilor celor de la Spiru Haret, diplomele la specializările de la învăţământul la distanţă (ID) şi pentru o parte din specializările la învăţământul la frecvenţă redusă (IFR), nu au fost recunoscute nici în acest an. Prin urmare, singurul mod prin care absolvenţii specializărilor ID şi IFR îşi pot obţine recunoaşterea studiilor o reprezintă susţinerea, încă o dată, a examenului de licenţă.
Amintim că anul trecut reprezentanţii Universităţii „Spiru Haret” susţineau că diplomele eliberate de universitate sunt legale. În pofida promisiunilor celor de la Spiru Haret, diplomele la specializările de la învăţământul la distanţă (ID) şi pentru o parte din specializările la învăţământul la frecvenţă redusă (IFR), nu au fost recunoscute nici în acest an. Prin urmare, singurul mod prin care absolvenţii specializărilor ID şi IFR îşi pot obţine recunoaşterea studiilor o reprezintă susţinerea, încă o dată, a examenului de licenţă.
Bătaia de joc a universităţii „Spiru Haret” Sute de studenţi impuşi să susţină din nou examenul de licenţă
Absolvenţii promoţiilor 2008-2009 ai universităţii „Spiru Haret” care îşi continuă studiile la masterat la alte universităţi sunt într-o situaţie tristă. La un an, respectiv, doi, de la terminarea studiilor, aceştia sunt nevoiţi să susţină din nou examenele de licenţă. Situatia este de-a dreptul tragică pentru cei care au reuşit să facă un an sau doi de masterat. Aceştia au pierdut
nu doar anii de studii, dar şi taxele, anuale, pe care le-au plătit. „Am absolvit Facultatea de Psihologie de la Spiru Haret, la ID, în anul 2009. Am vrut să urmez studiile de masterat de la universitatea „Ovidius”, dar nu am putut din cauza scandalului provocat de faptul că diplomele de licenţă emise pentru specializările neautorizate/neacreditate din cadrul instituţiei nu au fost recunoscute de Ministerul Educaţiei. În septembrie 2009, am sunat la Ministerul Educaţiei şi mi s-a spus că va fi publicată o metodologie, în baza căreia vom putea fi admişi la studiile de masterat. Lucru care s-a şi întâmplat şi am devenit studentă la universitatea „Andrei Şaguna”. Vreua să precizez că, anul trecut, am fost respinsă de la examenul de titularizare, pe care urma să-l suţin la specilizarea „consiliere psihologică”. Zilele trecute, câteva colege de la „Spiru”, care au fost respinse şi în acest an de la examenul de titularizare, au mers în audienţă la rectorul universităţii Aurelian Bondrea, care le-a spus că între 15-30 septembrie vom susţine din nou examenul de licenţă, în aceeleaşi condiţii şi la aceleaşi centre ca anul trecut”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Mărioara P. Tânăra este revoltată că va fi obligată să repete anul de masterat, pentru care a plătit 1200 de lei. Mai mult, penstru susţinerea examenului de licenţă din 2009, fiecare absolvent al universităţii a scos din buzunate câte 500 de lei. „În aceste condiţii, am pierdut un an la master, pentru că nu pot să am diplomă de licenţă din 2010 şi masteratul să-l fi început în 2009, pentru că la un masterat nu te poţi înscrie fără a avea diploma de licenţă. Pentru un an de licenţă am plătit taxa de 1200 de lei, bani pe care îi pot considera aruncaţi pe vânt”, a mai spus Mărioara P. În situaţia tinerei se află zeci de foşti masteranzi, care acum sunt nevoiţi să susţină, din nou, examenul de licenţă. Potrivit rectorului Universităţii „Andrei Şaguna”, prof. Aurel Papari, 56 de foşti masteranzi vot fi nevoiţi să susţină la toamnă examenul de licenţă. Amintim că anul trecut, reprezentanţii Universităţii „Spiru Haret” susţineau că diplomele eliberate de universitate sunt legale. În pofida promisiunilor celor de la „Spiru”, diplomele la specializările de la învăţământul la distanţă (ID) şi la o parte din specializările la învăţământul la frecvenţă redusă (IFR), nu au fost recunoscute nici în acest an.
nu doar anii de studii, dar şi taxele, anuale, pe care le-au plătit. „Am absolvit Facultatea de Psihologie de la Spiru Haret, la ID, în anul 2009. Am vrut să urmez studiile de masterat de la universitatea „Ovidius”, dar nu am putut din cauza scandalului provocat de faptul că diplomele de licenţă emise pentru specializările neautorizate/neacreditate din cadrul instituţiei nu au fost recunoscute de Ministerul Educaţiei. În septembrie 2009, am sunat la Ministerul Educaţiei şi mi s-a spus că va fi publicată o metodologie, în baza căreia vom putea fi admişi la studiile de masterat. Lucru care s-a şi întâmplat şi am devenit studentă la universitatea „Andrei Şaguna”. Vreua să precizez că, anul trecut, am fost respinsă de la examenul de titularizare, pe care urma să-l suţin la specilizarea „consiliere psihologică”. Zilele trecute, câteva colege de la „Spiru”, care au fost respinse şi în acest an de la examenul de titularizare, au mers în audienţă la rectorul universităţii Aurelian Bondrea, care le-a spus că între 15-30 septembrie vom susţine din nou examenul de licenţă, în aceeleaşi condiţii şi la aceleaşi centre ca anul trecut”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Mărioara P. Tânăra este revoltată că va fi obligată să repete anul de masterat, pentru care a plătit 1200 de lei. Mai mult, penstru susţinerea examenului de licenţă din 2009, fiecare absolvent al universităţii a scos din buzunate câte 500 de lei. „În aceste condiţii, am pierdut un an la master, pentru că nu pot să am diplomă de licenţă din 2010 şi masteratul să-l fi început în 2009, pentru că la un masterat nu te poţi înscrie fără a avea diploma de licenţă. Pentru un an de licenţă am plătit taxa de 1200 de lei, bani pe care îi pot considera aruncaţi pe vânt”, a mai spus Mărioara P. În situaţia tinerei se află zeci de foşti masteranzi, care acum sunt nevoiţi să susţină, din nou, examenul de licenţă. Potrivit rectorului Universităţii „Andrei Şaguna”, prof. Aurel Papari, 56 de foşti masteranzi vot fi nevoiţi să susţină la toamnă examenul de licenţă. Amintim că anul trecut, reprezentanţii Universităţii „Spiru Haret” susţineau că diplomele eliberate de universitate sunt legale. În pofida promisiunilor celor de la „Spiru”, diplomele la specializările de la învăţământul la distanţă (ID) şi la o parte din specializările la învăţământul la frecvenţă redusă (IFR), nu au fost recunoscute nici în acest an.
Fostul lider de sindicat este noul director general al IMUM Medgidia
Programul de reorganizare al uneia dintre cele mai mari societăţi constructoare de maşini agricole din România, IMUM SA din Medgidia, a fost finalizat şi depus la la Ministerul Finanţelor şi la Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS). „Suntem în aceeaşi situaţie ca şi anul trecut. Programul de reorganizare a fost terminat. Aşteptăm ca, în două săptămâni, creditorii să-l voteze”, ne-a declarat noul director al societăţii IMUM, Liviu Chiriţă, fostul lider sindical. Potrivit acestuia, reorganizarea presupune identificarea unei componente productive, care să asigure satisfacerea creanţelor către creditori. Adică să fie vândute o parte dintre activele societăţii, care sunt nevalorificate de mai mulţi ani şi pentru care IMUM plăteşte anual un impozit de 600.000 de lei. „IMUM are 37 hectare de teren, din care sunt folosite maxim 6. Unele societăţi s-au interesat deja să cumpere unele hale de producţie. De asemenea, din banii pe care i-am primit pentru producţie, am mai reuşit să achităm din salarii. Acum avem datorii salariale pentru lunile mai şi iunie. Am plătit şi facturile de la Electrica”, a mai spus Liviu Chiriţă. Revenind la situaţia complicată a societăţii IMUM, măcinată de datorii către stat, Liviu Chiriţă a menţionat că salariaţii s-au înscris la masa credală, pentru recuperarea salariilor din lunile iunie-octombrie 2009. „Ne-am înscris la masa credală pentru recuperarea salariilor de anul trecut. Valoarea acestora, plus penalizările, se ridică la 1.300.000 lei”, ne-a mai spus Liviu Chiriţă. În aceeaşi ordine de idei, fostul lider de sindicat a precizat că, la ora actuală, la societate au mai rămas doar 90 de salariaţi. „O parte dintre angajaţi au plecat în şomaj, alţii la pensie”, a menţionat noul director al societăţii.
AVAS a câştigat procesul cu fostul acţionar turc
După ce Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a decis să rezilieze contractul de privatizare al IMUM Medgidia, patronul turc a contestat în instanţă întergistrarea AVAS ca acţionar majoritar la Depozitarul Central şi la Registrul Comerţului. „Instanţa a dat dreptate AVAS-ului, care a devenit acţionar majoritar şi care a numit un administrator special la IMUM”, a subliniat directorul Liviu Chiriţă. Prin urmare, după mai multe scandaluri, proteste ale angajaţilor şi procese de judecată, se pare că lucrurile la IMUM SA din Medgidia vor reveni la normalitate. „Încercăm să rezistăm. Să păstrăm un echilibru, mai ales că avem şi contracte”, a conchis directorul societăţii Liviu Chiriţă.
AVAS a câştigat procesul cu fostul acţionar turc
După ce Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a decis să rezilieze contractul de privatizare al IMUM Medgidia, patronul turc a contestat în instanţă întergistrarea AVAS ca acţionar majoritar la Depozitarul Central şi la Registrul Comerţului. „Instanţa a dat dreptate AVAS-ului, care a devenit acţionar majoritar şi care a numit un administrator special la IMUM”, a subliniat directorul Liviu Chiriţă. Prin urmare, după mai multe scandaluri, proteste ale angajaţilor şi procese de judecată, se pare că lucrurile la IMUM SA din Medgidia vor reveni la normalitate. „Încercăm să rezistăm. Să păstrăm un echilibru, mai ales că avem şi contracte”, a conchis directorul societăţii Liviu Chiriţă.
joi, 8 iulie 2010
Primarul din Ciobanu îi răspunde liderului PDL din comună:„Gurgu este un semianalfabet cu 8 clase terminate în 10 ani”
Primarul din localitatea Ciobanu, Ioan Suciu, nu a rămas indiferent faţă de articolul apărut în paginile cotidianului „Replica”, pe data de 6 iulie, - „Profesorii din Ciobanu, acuzaţi că lasă elevii corigenţi” – şi a trecut la atac. „Gurgu Tudorel (n.r. – preşedinte PDL Ciobanu) este un semianalfabet cu 8 clase terminate în 10 ani, cu media 5 şi vrea ca la fel să treacă cele 8 clase pe elevii pe care îi apără cu atâta ardoare”, a ţinut să transmită primarul Ioan Suciu. Edilul mai susţine că „Gurgu Tudorel, deşi nu prea ştie cu ce se mănâncă procesul de învăţământ, îi ameninţă pe cei trei profesori (Alina Stânga, profesoară de limbă română, Mariana Răşeanu, profesoară de fizică şi chimie, şi profesorul de matematică Alexandru Brăcaciu) că dacă nu îi vor trece pe corigenţi, el îi va muta în alte şcoli din afara judeţului”. De asemenea, primarul Suciu mai declară că Gurgu Tudorel se laudă că va pune alt director la şcoala din Ciobanu. „El se laudă că Alina Stânga nu va trece examenul de titularizare şi că va pune alt director la şcoală, pe care îl va aduce din altă localitate. În prezent, directorul şcolii din Ciobanu este Alexandru Roşioru, de 66 de ani, care urmează să se pensioneze”, a conchis Ioan Suciu. (N.B.)
Cei doisprezece militari, decedaţi în catastrofa aeriană de la Tuzla, vor fi conduşi, azi, pe ultimul drum
5 sicrie ale militarilor care au decedat în accidentul aviatic de la Tuzla au fost depuse, ieri, la Centrul de Scafandri al Forţelor Navale din Constanţa, unde rudele şi colegii le-au adus un ultim omagiu. Alte trei sicrie au fost transportate Mangalia, iar patru – la baza aeriană Boboc, din Buzău, unde se va desfăşura o ceremonie religioasă. Toate unităţile militare din ţară, în semn de respect şi preţuire, i-au comemorat, ieri, pe cei 12 militari decedaţi în catastrofa aviatică de la Tuzla prin momente de reculegere şi intonarea imnului la apel în cinstea lor. Tot ieri, în toate capelele de unitate şi în bisericile militare sau de garnizoană s-au desfăşurat slujbe de pomenire a celor 12 militari din Forţele Aeriene şi Forţele Navale. Înmormântările celor 12 militari decedaţi vor avea loc, azi şi mâine, cu onoruri militare. La ceremoniile funerare de la Constanţa şi Bucureşti vor participa ministrul apărării naţionale, Gabriel Oprea, şi şeful Statului Major General, amiralul Gheorghe Marin, ar şi reprezentanţi ai conducerii Statului Major al Forţelor Aeriene şi Statului Major al Forţelor Navale, colegi şi camarazi ai celor doisprezece militari decedaţi. Azi, la ora 11.30, la Cimitirul Central vor fi înmormântanţi locotenentul Liviu Antim, maistrul militar clasa a II-a Cătălin Rădoi şi fruntaşul Cosmin Furtună. Maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cişmaşu şi soldatul Cosmin Florescu vor fi înhumaţi la Cimitirul „Sfânta Maria” din Mangalia. Maistrul militar clasa a III-a Băduţ Papuc va fi înmormântat la Brăila, la Cimitirul „Sfântul Constantin”, fruntaşul Marius Cătălin Chioveanu – la Cimitirul din Cuza Vodă, judeţul Călăraşi, fruntaşul Constantin Vlăduţ Sărman – la Cimitirul din Băleşti, judeţul Vaslui, locotenent-comandorul Cătălin Vicenţiu Antoche – la Cimitirul Sudic din Focşani, locotenentul Lavinia Guită – Cimitirul din Vlădeni, judeţul Braşov, maistrul militar clasa I Răzvan Rângheţ – la Cimitirul „Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena” din Buzău. Mâine vor avea loc funeraliile comandorul Nicolae Jianu, care va fi înmormântat la Cimitirul Militar Ghencea din Bucureşti. Cheltuielile de înmormântare vor fi suportate de Ministerul Apărării Naţionale.
Verdictul certificatelor de deces „morţi din cauza arsurilor”
Identificarea şi necropsia celor 12 militari decedaţi a fost efectuată de trei echipe de medici legişti. Surse din cadrul Serviciului Judeţean de Medicină Legală (SJML) din Constanţa au declarat, pentru cotidainul „Replica”, că militarii au decedat din cauza arsurilor. „Unul singur, se pare că a murit din cauza intoxicaţiei cu monoxid de carbon, dar acest lucru va fi ştiu cu exactitate după efectuarea analizelor”, au precizat surse din cadrul SJML.
Cei doi supravieţuitori de la Tuzla se simt mai bine
Căpitanul Daniel Balsanu şi maistrul militar Marius Nazare, singurii supravieţuitori ai catastrofei aviatice de la Tuzla, din 5 iulie, intrenaţi la Spitalul Militar Central din Bucureşti, au fost vizitaţi, marţiseara, de către ministrul Apărării, Gabriel Oprea, şi şeful Statului Major General, amiralul Gheorghe Marin. Căpitanul Daniel Balsanu a fost diagnosticat cu contuzii şi traumatisme minore, iar maistrul militar Marius Nazare a fost diagnosticat cu contuzii, traumatisme şi arsuri pe zece la sută din suprafaţa corpului. În prezent, starea de sănătate a militarilor răniţi este bună.
Verdictul certificatelor de deces „morţi din cauza arsurilor”
Identificarea şi necropsia celor 12 militari decedaţi a fost efectuată de trei echipe de medici legişti. Surse din cadrul Serviciului Judeţean de Medicină Legală (SJML) din Constanţa au declarat, pentru cotidainul „Replica”, că militarii au decedat din cauza arsurilor. „Unul singur, se pare că a murit din cauza intoxicaţiei cu monoxid de carbon, dar acest lucru va fi ştiu cu exactitate după efectuarea analizelor”, au precizat surse din cadrul SJML.
Cei doi supravieţuitori de la Tuzla se simt mai bine
Căpitanul Daniel Balsanu şi maistrul militar Marius Nazare, singurii supravieţuitori ai catastrofei aviatice de la Tuzla, din 5 iulie, intrenaţi la Spitalul Militar Central din Bucureşti, au fost vizitaţi, marţiseara, de către ministrul Apărării, Gabriel Oprea, şi şeful Statului Major General, amiralul Gheorghe Marin. Căpitanul Daniel Balsanu a fost diagnosticat cu contuzii şi traumatisme minore, iar maistrul militar Marius Nazare a fost diagnosticat cu contuzii, traumatisme şi arsuri pe zece la sută din suprafaţa corpului. În prezent, starea de sănătate a militarilor răniţi este bună.
Tristeţe fără margini în cimitirul Central Rudele îndurerate au venit, ieri, să-şi recunoască morţii
Tristeţe adâncă în Cimitirul Central din Constanţa. Rudele îndoliate au venit, ieri, la morga cimitirului, unde au fost efectuate necropsiile celor 11 victime ale accidentului aviatic de la Tuzla, pentru a-i recunoaşte pe cei dragi. Pentru a-i ţine departe pe cei curioşi, morga cimitirului a fost păzită, toată ziua, de jandarmi. Suferinţa era prea mare pentru mamele şi soţiile răvăşite, care abia îşi stăpâneau bocetele şi lacrimile. Unsperezece sicrie au fost pregătite, pentru a spori şi mai mult durerea şi suferinţa celor care şi-au pierdut într-o fracţiune de secundă taţii, soţii, fii şi colegii.
Echipa mixtă formată din reprezentanţi ai Ministerului Apărării Naţionale (MAPN), Parchetului Militar şi Parchetului Constanţa au demarat o anchetă. Surse din cadrul anchetei spun că în carlingă se aflau mai multe persoane decât capacitatea maximă admisă. De asemenea, se pare că avionul a primit aprobare de zbor pentru 13 persoane şi nu pentru 14, câte se aflau în AN-2. Totodată, sursele din rândul anchetatorilor au mai spus că, pe lângă eroarea umană, este luată în calcul şi varianta blocării în zbor a motorului. În urma catastrofei aviatice din 5 iulie, de la aerodromul din Tuzla, şi-au pierdut viaţa patru militari din cadrul Forţelor Aeriene şi opt din cadrul Forţelor Navale. Comandorul Nicolae Jianu avea 49 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent-comandor Cătălin Vicenţiu Antoche avea 34 de ani, era căsătorit şi avea un copil, locotenent Lavinia Guiţă avea 26 de ani şi era necăsătorită, maistrul militar clasa I Răzvan Rângheţ avea 43 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent Liviu Antim avea 27 de ani şi era necăsătorit, maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cişmaşu avea 34 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, maistrul militar clasa a II-a Cătălin Rădoi avea 36 de ani, era căsătorit şi avea un copil, maistrul militar clasa a III-a Băduţ Papuc avea 29 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Constantin Vlăduţ Sărman avea 26 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Marius Cătălin Chioveanu avea 22 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Cosmin Furtună avea 28 de ani şi era necăsătorit, soldatul Cosmin Florescu avea 25 de ani şi era necăsătorit. Locotenentul Liviu Antim, unul dintre militarii răniţi în catastrofa aviatică din 5 iulie, de la aerodromul din Tuzla, a decedat în cursul nopţii de luni, pe patul de spital. Starea celor doi militari răniţi, căpitanul Daniel Bâlsanu şi maistrul militar clasa a IV-a Marius Nazare, este stabilă, aceştia fiind internaţi la Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Central (SUUMC), pentru investigaţii medicale suplimentare şi tratament.
Până la finalizarea anchetei, militarii nu pot zbura cu avionele AN-2
Ministreul Apărării Naţionale a oprit zborurile militare cu avioanele AN-2 până la finalizarea anchetei în cazul accidentului aviatic de la Tuzla.
Comandantul Componenţei Operaţionale Aeriene a Forţelor Aeriene din MApN, Victor Strâmbeanu, a declarat că declaraţii martorilor cuprind date foarte valoroase, care, corelate cu informaţii de la locul epavei, plus informaţii despre mediu şi managementul traficului aerian, vor duce la o concluzie a acestui accident aviatic. Nici unul dintre pasagerii avionului de la Tuzla nu a sărit din aeronavă, pentru că înălţimea era prea mare, iar militarii erau profesionişti, însă cei trei militari au fost scoşi din flăcări de către un coleg de la Marină, pe nume Marian Marin, care a intrat în aparatul de zbor imediat după producerea accidentului, a mai spus Victor Strâmbeanu. „Nu a sărit nimeni din avion.Cei care au supravieţuit au fost salvaţi din flăcări de un coleg de la Marină, Marian Marin, care a intrat prin flăcări şi i-a scos imediat după producerea accidentului”, a spus comandantul. Comandantul Componentei Operaţionale Aeriene a MApN, Victor Strâmbeanu a explicat că avionul nu a explodat în aer, ci a ajuns la sol într-o poziţie orizontală, luând foc în momentul impactului. „Pilotul era unul cu experienţă şi cred că a făcut tot ce s-a putut pentru a salva viaţa oamenilor”, a adăugat comandatul, care a precizat că nu ştie dacă s-a oprit motorul în timpul zborului, însă mai degrabă crede că nu. Procurorul-şef al Secţiei de Urmărire Penală şi Criminalistică din cadrul Parchetului General a declarat, marţi, că nu este exclusă nici una dintre variantele pentru accidentul aviatic de la Tuzla, în care 12 militari au murit, dar aşteaptă răspunsurile expertizelor pentru a stabili circumstanţele.
Echipa mixtă formată din reprezentanţi ai Ministerului Apărării Naţionale (MAPN), Parchetului Militar şi Parchetului Constanţa au demarat o anchetă. Surse din cadrul anchetei spun că în carlingă se aflau mai multe persoane decât capacitatea maximă admisă. De asemenea, se pare că avionul a primit aprobare de zbor pentru 13 persoane şi nu pentru 14, câte se aflau în AN-2. Totodată, sursele din rândul anchetatorilor au mai spus că, pe lângă eroarea umană, este luată în calcul şi varianta blocării în zbor a motorului. În urma catastrofei aviatice din 5 iulie, de la aerodromul din Tuzla, şi-au pierdut viaţa patru militari din cadrul Forţelor Aeriene şi opt din cadrul Forţelor Navale. Comandorul Nicolae Jianu avea 49 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent-comandor Cătălin Vicenţiu Antoche avea 34 de ani, era căsătorit şi avea un copil, locotenent Lavinia Guiţă avea 26 de ani şi era necăsătorită, maistrul militar clasa I Răzvan Rângheţ avea 43 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent Liviu Antim avea 27 de ani şi era necăsătorit, maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cişmaşu avea 34 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, maistrul militar clasa a II-a Cătălin Rădoi avea 36 de ani, era căsătorit şi avea un copil, maistrul militar clasa a III-a Băduţ Papuc avea 29 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Constantin Vlăduţ Sărman avea 26 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Marius Cătălin Chioveanu avea 22 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Cosmin Furtună avea 28 de ani şi era necăsătorit, soldatul Cosmin Florescu avea 25 de ani şi era necăsătorit. Locotenentul Liviu Antim, unul dintre militarii răniţi în catastrofa aviatică din 5 iulie, de la aerodromul din Tuzla, a decedat în cursul nopţii de luni, pe patul de spital. Starea celor doi militari răniţi, căpitanul Daniel Bâlsanu şi maistrul militar clasa a IV-a Marius Nazare, este stabilă, aceştia fiind internaţi la Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Central (SUUMC), pentru investigaţii medicale suplimentare şi tratament.
Până la finalizarea anchetei, militarii nu pot zbura cu avionele AN-2
Ministreul Apărării Naţionale a oprit zborurile militare cu avioanele AN-2 până la finalizarea anchetei în cazul accidentului aviatic de la Tuzla.
Comandantul Componenţei Operaţionale Aeriene a Forţelor Aeriene din MApN, Victor Strâmbeanu, a declarat că declaraţii martorilor cuprind date foarte valoroase, care, corelate cu informaţii de la locul epavei, plus informaţii despre mediu şi managementul traficului aerian, vor duce la o concluzie a acestui accident aviatic. Nici unul dintre pasagerii avionului de la Tuzla nu a sărit din aeronavă, pentru că înălţimea era prea mare, iar militarii erau profesionişti, însă cei trei militari au fost scoşi din flăcări de către un coleg de la Marină, pe nume Marian Marin, care a intrat în aparatul de zbor imediat după producerea accidentului, a mai spus Victor Strâmbeanu. „Nu a sărit nimeni din avion.Cei care au supravieţuit au fost salvaţi din flăcări de un coleg de la Marină, Marian Marin, care a intrat prin flăcări şi i-a scos imediat după producerea accidentului”, a spus comandantul. Comandantul Componentei Operaţionale Aeriene a MApN, Victor Strâmbeanu a explicat că avionul nu a explodat în aer, ci a ajuns la sol într-o poziţie orizontală, luând foc în momentul impactului. „Pilotul era unul cu experienţă şi cred că a făcut tot ce s-a putut pentru a salva viaţa oamenilor”, a adăugat comandatul, care a precizat că nu ştie dacă s-a oprit motorul în timpul zborului, însă mai degrabă crede că nu. Procurorul-şef al Secţiei de Urmărire Penală şi Criminalistică din cadrul Parchetului General a declarat, marţi, că nu este exclusă nici una dintre variantele pentru accidentul aviatic de la Tuzla, în care 12 militari au murit, dar aşteaptă răspunsurile expertizelor pentru a stabili circumstanţele.
marți, 6 iulie 2010
Profesorii din Ciobanu, acuzaţi că lasă elevii corigenţi
Pentru că guvernul Boc le-a tăiat salariile cu 25%, unele cadre didactice din judeţul Constanţa au găsit o nouă modalitate de a-şi suplini veniturile fără prea multă muncă - corigenţii. Pentru a lua o notă de trecere, aceştia sunt nevoiţi, pe parcurusl verii, să meargă la meditaţii cu plată. Mai mult, în timp ce majoritatea elevilor din anii terminali se află în febra alegerii unui drum în viaţă, 7 elevi de la şcoala din localitatea Ciobanu trec prin emoţii greu de descris, pentru că profesorii au decis să-i lase corigenţi. „Nu se poate aşa ceva. Eu am fost la toate cele şapte familii ai căror copii sunt corigenţi. Părinţii sunt oameni care muncesc cu ziua şi nu au bani să le plătaescă meditaţiile, aşa cum doresc profesorii. Majoritatea sunt hotărâţi să nu-şi mai pot da copiii la şcoală. Din 21 de copii care au treminat clasa a VIII, au fost lăsaţi 7 corigenţi. Oare se poate aşa ceva!?”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Tudorel Gurgu, preşedintele PDL, Ciobanu. Potrivit acestuia, cele trei cadre didactice sunt: Alina Stânga, profesoară de limbă română, Mariana Răşeanu, profesoară de fizică şi chimie, şi profesorul de matematică Alexandru Brăcaciu. De cealaltă parte, directorul şcolii, Alexandru Roşioru, are un alt punct de vedere, susţinând că respectivii copii nu învăţau şi uitau să vină la ore. „În clasa a VIII avem patru repetenţi şi trei corigenţi. De asemenea, în clasele a V-VIII sunt în jur de 30 de corigenţi. Eu nu am ce să le spun profesorilor, pentru că fiecare ştie ce are de făcut la materia sa. De fapt, unii elevi şi-au meritat nota, pentru că nu prea învaţă. Eu personal îi aduceam la şcoală pe cei care uitau să vină”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Alexandru Roşioru, directorul şcolii. Cu toate că mediile au fost încheiate acum două săptămâni, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean susţin că abia ieri au aflat de situaţie corgenţilor şi repetenţilor de la Ciobanu. „Din nefericire, abia azi (ieri – n.r.) am fost anunţată despre situaţia de la Ciobanu. Am rugat să fie făcut un memoriu scris, iar o echipă de la Inspectorat se va deplasa la Ciobanu, pentru că nu se poate ca aceşti copii să nu poată termina clasa a VIII-a”, a menţionat Elena Buhaiev, inspectorul şcolar general de la ISJ din Constanţa.
Profesorul Alexandru Brăcaciu acuzat că, în 2009, a bătut un elev
Dascălul de matematică nu se află la prima abatere, pe numele acestuia fiind depuse două dosare: unul la poliţie şi altul la Inspectoratul Şcolar Judeţean, pentru pedepse coprorale aplicate unui elev. „În anul 2009, profesorul a lovit de mai multe ori un elev, iar mama acestuia Mioara Nistor a depus plângere atât la poliţie, cât şi la Inspectoratul Şcolar Judeţean”, a mai spus Tudorel Gurgu, preşedintele PDL, Ciobanu.
Profesorul Alexandru Brăcaciu acuzat că, în 2009, a bătut un elev
Dascălul de matematică nu se află la prima abatere, pe numele acestuia fiind depuse două dosare: unul la poliţie şi altul la Inspectoratul Şcolar Judeţean, pentru pedepse coprorale aplicate unui elev. „În anul 2009, profesorul a lovit de mai multe ori un elev, iar mama acestuia Mioara Nistor a depus plângere atât la poliţie, cât şi la Inspectoratul Şcolar Judeţean”, a mai spus Tudorel Gurgu, preşedintele PDL, Ciobanu.
Tragedie pe aerodromul din Tuzla 11 militari au murit carbonizaţi, alţi 3 au ajuns, în stare gravă, la spital
Accidentul teribil, care s-a produs, ieri, în jurul orelor 17.40, pe aerodromul Tuzla, a curmat vieţile a 11 militari de la Forţele Navale. Alţi trei au ajuns la spital în stare gravă la spital, cu multiple traumatisme şi arsuri. „Starea a două dintre cele trei victime, care au politraumatisme, este stabilă, cu toate acestea vor fi aduse cu un elicopter SMURD la un spital din Bucureşti. Cea de a treia victimă, care este în stare critică, a suferit arsuri grave pe o suprafaţă mare de corp. Pacientul va ajunge la Spitalul de Arşi din Bucureşti”, a precizat Raed Arafat, subsecretar de stat în Ministerul Sănătăţii. Unul dintre supravieţuitori este Marius Nazare care a suferit arsuri la coloana lombară şi la gamba stângă. Cel de-al doilea, pilotul avionului, Daniel Bălăşeanu are plăgi la faţă şi la scalp, iar ultimul, Liviu Antim, are arsuri grave de gradul trei-patru pe aproape tot corpul, plus o fractură de femur stâng, şi este intubat. În scurt timp, la faţa locului s-au depălasat, cu două autospeciale, militarii de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” şi opt echipaje de la Ambulanţă şi SMURD.
Avionul Antonov (AN) 2, care aparţinea Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene din Boboc, executa o misiune de zbor pentru antrenamente de paraşutare pe aerodromul civil din Tuzla. La bordul aeronavei se aflau 4 membri ai echipajului şi 11 militari din cadrul Forţelor Navale. Martorii povestesc că avionul a reşit să zboare doar doi kilometri, însă, la un moment, a pierdut brusc înălţime şi s-a prăbuşit. În timpul căderii, trei persoane au reuşit să sară din avion, celelalte 11 au murit carbonizate în aeronava care a luat foc. Potrivit procurorilor militari, care au mers la locul accidentului aviatic, pentru a ridica probe şi a vedea care au fost cauzele accidentului, militarii se aflau la cel de al şaselea zbor, în cursul zilei de ieri. „Pe parcurusul zilei, militarii de au efectuat acelaşi exerciţiu de cinci ori. Dar cel de al şaselea a fost fatal. Din primele cerectări, se pare că incendiul a izbucnit în aer, pilotul a făcut un viraj la dreapta, după care s-a prăbuşit. Deoarece în avion se afla mult cherosin, incendiul s-a amplificat, iar militarii au murit carbonizaţi. Dacă nu era atât de mult combustibil, miliatrii ar fi avut o şansă să scape cu viaţă”, au declarat, pentru cotidianul „Replica”, procurori din cadrul Parchetului Militar Constanţa. Aceştia au mai spus că doar ancheta va stabili cauzele tragediei. Şi ministrul Apărării Naţionale, Grbriel Oprescu a numit o comisie de investigaţie tehnică, pentru cercetarea împrejurărilor producerii acestei catastrofe aviatice. O altă anchetă a fost demarată şi de Ministerul Transporturilor. Marin Anton, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a menţionat că o comisie din cadrul Departamentului de Cercetare Accidente Aviatice va ancheta cauzele producerii accidentului de la Tuzla, fiind singura competenţă a ministerului în cazul acestei misiuni militare.
Dorin Ivaşcu, directorul aerodromului: „Avioanele AN2 sunt cele mai sigure”
„Nu-mi ştiu din ce cauză s-a produs această tragedie. Avioanele AN 2 sunt cele mai sigure. Daca se opreşte motorul în zbor, acest avion poate plana, datorită suprafeţei portante mari şi poate ateriza fără nici o problemă. Pot spune că este cel mai „iertător” avion, în acestă privinţă. Noi am văzut dor momentul în care avionul a luat foc. Fiind un avion militar, care folosea aerodromul nostru pentru exerciţii, noi nu am putut să-i verificăm actele, pentru a vedea dacă avea revizia la timp. Ancheta va stabili cauzele producerii acestei tragedii”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Dorin Ivaşcu, directorul general al Aeroportului civil din Tuzla. Acesta a mai precizat că pe aerodromul Tuzla nu au mai avut loc, până în prezent, accidente de asemenea amploare, soldate cu victime şi cu deteriorarea aeronavei.
Şeful Şcolii de la Boboc, printre victime
Una dintre victimele accidentului aviatic de la Tuzla este chiar comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene de la Boboc „Aurel Vlaicu”, comandorul Nicolae Jianu. Comandorul Nicolae Jianu era născut la 6 octombrie 1961 în localitatea Cilieni, din judeţul Olt. Era căsătorit şi avea doi copii. El era pilot clasa I, instructor de zbor ziua şi noaptea, în toate condiţiile meteorologice şi comandant al Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene „Aurel Vlaicu” din 20 decembrie 2007.
Accidentul de la Tuzla, cea mai mare catastrofă aviatică din istoria recentă a României
Accidentul aviatic de la Tuzla, care s-a produs ieri, este ea mai mare catastrofă aviatică din istoria recentă a României. Un alt accident aviatic soldat cu victime a avut loc pe 22 noiembrie 2006, când o aeronavă MIG 21 Lancer, aparţinând Bazei 71 Aeriană din Câmpia Turzii, s-a prăbuşit în localitatea arădeană Beliu. Pe 26 august 2004, două avioane de vânătoare Mig 21 Lancer, de la Baza 71 Aeriană Câmpia Turzii, s-au ciocnit în timpul unui exerciţiu aerian de interceptare. Cele două aparate s-au prăbuşit în apropiere de Târgu Mureş, unul în comuna Cristeşti, iar un altul în gospodaria unui sătean din Feldioara. Piloţii militari au reuşit să se catapulteze, dar 3 persoane au fost rănite la sol. Un alt accident s-a produs pe 25 septembrie 2003, când un avion militar de tip MIG 21 Lancer s-a prăbuşit în satul Clujean Viişoara. Aparatul a fost distrus în totalitate, iar pilotul a murit. Pe 21 februarie 2002, un avion de luptă MIG 21 Lancer, aparţinând Bazei Aeriene 86 Feteşti, s-a prăbuşit într-un lac piscicol din apropierea municipiului Călăraşi. Pilotul aflat la manşa aparatului şi-a pierdut viaţa. Anul acesta, pe 8 mai, un alt accident în care a fost implicat un avion civil de mici dimensiuni a avut loc pe aerodromul din Cisnădie. Un pilot profesionist a murit, după ce avionul ultrauşor pe care îl pilota s-a prăbuşit.
Avionul Antonov (AN) 2, care aparţinea Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene din Boboc, executa o misiune de zbor pentru antrenamente de paraşutare pe aerodromul civil din Tuzla. La bordul aeronavei se aflau 4 membri ai echipajului şi 11 militari din cadrul Forţelor Navale. Martorii povestesc că avionul a reşit să zboare doar doi kilometri, însă, la un moment, a pierdut brusc înălţime şi s-a prăbuşit. În timpul căderii, trei persoane au reuşit să sară din avion, celelalte 11 au murit carbonizate în aeronava care a luat foc. Potrivit procurorilor militari, care au mers la locul accidentului aviatic, pentru a ridica probe şi a vedea care au fost cauzele accidentului, militarii se aflau la cel de al şaselea zbor, în cursul zilei de ieri. „Pe parcurusul zilei, militarii de au efectuat acelaşi exerciţiu de cinci ori. Dar cel de al şaselea a fost fatal. Din primele cerectări, se pare că incendiul a izbucnit în aer, pilotul a făcut un viraj la dreapta, după care s-a prăbuşit. Deoarece în avion se afla mult cherosin, incendiul s-a amplificat, iar militarii au murit carbonizaţi. Dacă nu era atât de mult combustibil, miliatrii ar fi avut o şansă să scape cu viaţă”, au declarat, pentru cotidianul „Replica”, procurori din cadrul Parchetului Militar Constanţa. Aceştia au mai spus că doar ancheta va stabili cauzele tragediei. Şi ministrul Apărării Naţionale, Grbriel Oprescu a numit o comisie de investigaţie tehnică, pentru cercetarea împrejurărilor producerii acestei catastrofe aviatice. O altă anchetă a fost demarată şi de Ministerul Transporturilor. Marin Anton, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a menţionat că o comisie din cadrul Departamentului de Cercetare Accidente Aviatice va ancheta cauzele producerii accidentului de la Tuzla, fiind singura competenţă a ministerului în cazul acestei misiuni militare.
Dorin Ivaşcu, directorul aerodromului: „Avioanele AN2 sunt cele mai sigure”
„Nu-mi ştiu din ce cauză s-a produs această tragedie. Avioanele AN 2 sunt cele mai sigure. Daca se opreşte motorul în zbor, acest avion poate plana, datorită suprafeţei portante mari şi poate ateriza fără nici o problemă. Pot spune că este cel mai „iertător” avion, în acestă privinţă. Noi am văzut dor momentul în care avionul a luat foc. Fiind un avion militar, care folosea aerodromul nostru pentru exerciţii, noi nu am putut să-i verificăm actele, pentru a vedea dacă avea revizia la timp. Ancheta va stabili cauzele producerii acestei tragedii”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Dorin Ivaşcu, directorul general al Aeroportului civil din Tuzla. Acesta a mai precizat că pe aerodromul Tuzla nu au mai avut loc, până în prezent, accidente de asemenea amploare, soldate cu victime şi cu deteriorarea aeronavei.
Şeful Şcolii de la Boboc, printre victime
Una dintre victimele accidentului aviatic de la Tuzla este chiar comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene de la Boboc „Aurel Vlaicu”, comandorul Nicolae Jianu. Comandorul Nicolae Jianu era născut la 6 octombrie 1961 în localitatea Cilieni, din judeţul Olt. Era căsătorit şi avea doi copii. El era pilot clasa I, instructor de zbor ziua şi noaptea, în toate condiţiile meteorologice şi comandant al Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene „Aurel Vlaicu” din 20 decembrie 2007.
Accidentul de la Tuzla, cea mai mare catastrofă aviatică din istoria recentă a României
Accidentul aviatic de la Tuzla, care s-a produs ieri, este ea mai mare catastrofă aviatică din istoria recentă a României. Un alt accident aviatic soldat cu victime a avut loc pe 22 noiembrie 2006, când o aeronavă MIG 21 Lancer, aparţinând Bazei 71 Aeriană din Câmpia Turzii, s-a prăbuşit în localitatea arădeană Beliu. Pe 26 august 2004, două avioane de vânătoare Mig 21 Lancer, de la Baza 71 Aeriană Câmpia Turzii, s-au ciocnit în timpul unui exerciţiu aerian de interceptare. Cele două aparate s-au prăbuşit în apropiere de Târgu Mureş, unul în comuna Cristeşti, iar un altul în gospodaria unui sătean din Feldioara. Piloţii militari au reuşit să se catapulteze, dar 3 persoane au fost rănite la sol. Un alt accident s-a produs pe 25 septembrie 2003, când un avion militar de tip MIG 21 Lancer s-a prăbuşit în satul Clujean Viişoara. Aparatul a fost distrus în totalitate, iar pilotul a murit. Pe 21 februarie 2002, un avion de luptă MIG 21 Lancer, aparţinând Bazei Aeriene 86 Feteşti, s-a prăbuşit într-un lac piscicol din apropierea municipiului Călăraşi. Pilotul aflat la manşa aparatului şi-a pierdut viaţa. Anul acesta, pe 8 mai, un alt accident în care a fost implicat un avion civil de mici dimensiuni a avut loc pe aerodromul din Cisnădie. Un pilot profesionist a murit, după ce avionul ultrauşor pe care îl pilota s-a prăbuşit.
Eleva care a luat 10 pe linie la bac vrea să ureze Facultatea de Drept
Iuliana Sponti, singura elevă care a luat 10 pe linie la sesiunea de bacalaureat, vrea să urmeze facultatea de Drept din cadrul Universităţii „Ovidius”. Eleva care a absolvit clasa de matematică şi Informatică de la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân” din municipiul, a luat nota 10 la probele de Limbă şi literatură Română, Matematică şi Biologie, precum şi calificativele „Utilizator experementat” la cele trei probe de competenţe, susţinute în cursul anului. „Examenele de bacalaureat au fost uşoare pentru mine, pentru m-am pregătit tot anul, iar la matematică şi biologie am făcut meditaţii. Când am aflat notele, mi-am anunţat, în primul rând părinţii, care s-au bucurat mult pentru reuşita mea”, ne-a povestit Iuliana. Cu toate că este singura elevă din judeţ, care a luat 10 pe linie la examenele de bacalaureat, Iuliana Sponti nu o dată a fost motiv de bărfă pentru presa de la malul mării. Iuliana este cunoscută ca o fată de bani gata din Constanţa, care, nu de puţine ori, a stârnit invidia printre tinerii de vârsta sa. Cu ocazia majoratului, Iuliana a primit cadou un Mercedes CL în valoare de peste 150 de mii de euro. Iuliana Sponti este fiica lui Vasile Sponti, care a fost cercetat, timp de aproape şase ani, în celebrul dosar „Miralen”, care a intrat pe rolul instanţelor locale în 2003, odată cu descoperirea, lângă Penitenciarul Valea Seacă, a unei autocisterne încărcate cu motorină. (N.B.)
Abonați-vă la:
Postări (Atom)