Tristeţe adâncă în Cimitirul Central din Constanţa. Rudele îndoliate au venit, ieri, la morga cimitirului, unde au fost efectuate necropsiile celor 11 victime ale accidentului aviatic de la Tuzla, pentru a-i recunoaşte pe cei dragi. Pentru a-i ţine departe pe cei curioşi, morga cimitirului a fost păzită, toată ziua, de jandarmi. Suferinţa era prea mare pentru mamele şi soţiile răvăşite, care abia îşi stăpâneau bocetele şi lacrimile. Unsperezece sicrie au fost pregătite, pentru a spori şi mai mult durerea şi suferinţa celor care şi-au pierdut într-o fracţiune de secundă taţii, soţii, fii şi colegii.
Echipa mixtă formată din reprezentanţi ai Ministerului Apărării Naţionale (MAPN), Parchetului Militar şi Parchetului Constanţa au demarat o anchetă. Surse din cadrul anchetei spun că în carlingă se aflau mai multe persoane decât capacitatea maximă admisă. De asemenea, se pare că avionul a primit aprobare de zbor pentru 13 persoane şi nu pentru 14, câte se aflau în AN-2. Totodată, sursele din rândul anchetatorilor au mai spus că, pe lângă eroarea umană, este luată în calcul şi varianta blocării în zbor a motorului. În urma catastrofei aviatice din 5 iulie, de la aerodromul din Tuzla, şi-au pierdut viaţa patru militari din cadrul Forţelor Aeriene şi opt din cadrul Forţelor Navale. Comandorul Nicolae Jianu avea 49 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent-comandor Cătălin Vicenţiu Antoche avea 34 de ani, era căsătorit şi avea un copil, locotenent Lavinia Guiţă avea 26 de ani şi era necăsătorită, maistrul militar clasa I Răzvan Rângheţ avea 43 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent Liviu Antim avea 27 de ani şi era necăsătorit, maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cişmaşu avea 34 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, maistrul militar clasa a II-a Cătălin Rădoi avea 36 de ani, era căsătorit şi avea un copil, maistrul militar clasa a III-a Băduţ Papuc avea 29 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Constantin Vlăduţ Sărman avea 26 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Marius Cătălin Chioveanu avea 22 de ani şi era necăsătorit, fruntaşul Cosmin Furtună avea 28 de ani şi era necăsătorit, soldatul Cosmin Florescu avea 25 de ani şi era necăsătorit. Locotenentul Liviu Antim, unul dintre militarii răniţi în catastrofa aviatică din 5 iulie, de la aerodromul din Tuzla, a decedat în cursul nopţii de luni, pe patul de spital. Starea celor doi militari răniţi, căpitanul Daniel Bâlsanu şi maistrul militar clasa a IV-a Marius Nazare, este stabilă, aceştia fiind internaţi la Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Central (SUUMC), pentru investigaţii medicale suplimentare şi tratament.
Până la finalizarea anchetei, militarii nu pot zbura cu avionele AN-2
Ministreul Apărării Naţionale a oprit zborurile militare cu avioanele AN-2 până la finalizarea anchetei în cazul accidentului aviatic de la Tuzla.
Comandantul Componenţei Operaţionale Aeriene a Forţelor Aeriene din MApN, Victor Strâmbeanu, a declarat că declaraţii martorilor cuprind date foarte valoroase, care, corelate cu informaţii de la locul epavei, plus informaţii despre mediu şi managementul traficului aerian, vor duce la o concluzie a acestui accident aviatic. Nici unul dintre pasagerii avionului de la Tuzla nu a sărit din aeronavă, pentru că înălţimea era prea mare, iar militarii erau profesionişti, însă cei trei militari au fost scoşi din flăcări de către un coleg de la Marină, pe nume Marian Marin, care a intrat în aparatul de zbor imediat după producerea accidentului, a mai spus Victor Strâmbeanu. „Nu a sărit nimeni din avion.Cei care au supravieţuit au fost salvaţi din flăcări de un coleg de la Marină, Marian Marin, care a intrat prin flăcări şi i-a scos imediat după producerea accidentului”, a spus comandantul. Comandantul Componentei Operaţionale Aeriene a MApN, Victor Strâmbeanu a explicat că avionul nu a explodat în aer, ci a ajuns la sol într-o poziţie orizontală, luând foc în momentul impactului. „Pilotul era unul cu experienţă şi cred că a făcut tot ce s-a putut pentru a salva viaţa oamenilor”, a adăugat comandatul, care a precizat că nu ştie dacă s-a oprit motorul în timpul zborului, însă mai degrabă crede că nu. Procurorul-şef al Secţiei de Urmărire Penală şi Criminalistică din cadrul Parchetului General a declarat, marţi, că nu este exclusă nici una dintre variantele pentru accidentul aviatic de la Tuzla, în care 12 militari au murit, dar aşteaptă răspunsurile expertizelor pentru a stabili circumstanţele.