joi, 30 septembrie 2010
Elevii din mediul rural constănţean, campioni la mersul pe jos
Deşi cursurile au început de aproximativ o săptămână, în judeţul Constanţa ne confruntăm cu o nevoie acută de microbuze şcolare. Cu toate că reprezentanţii Ministerului Educaţiei au luat decizia de a comasa zeci de unităţi de învăţământ, nu s-au gândit la copiii care vor fi nevoiţi să parcurgă kilometri, zilnic, până la şcoală. Doar în judeţul Constanţa au fost comasate 41 de unităţi şcolare. În aceste condiţii, indiferent de vreme, sute de elevi sunt nevoiţi să meargă kilometri pe jos până la şcoală. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) de la malul mării susţin că anunţat Ministerul Educaţiei că şcolile din judeţ au nevoie de microbuze şcolare. „Am transmis ministerului lista cu necesarul de microbuze şcolare cu care ne confruntăm pentru şcolile din localităţile Pădureni, Amzacea, Floriile, Casicea, Satu Nou, Vânători, Negreşti, Gura Dobrogei, Siriu, Cetatea, Tichileşti, Sibioara şi Nistoreşti. În unele cazuri există deja un microbuz, cum ar fi localitatea Amzacea, însă dacă ar fi două ar rezulta un număr mai mic de transporturi către şcoală în fiecare dimineaţă”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Gabriela Costea, purtătorul de cuvânt de la Inspectoratul Şcolar Judeţean din Constanţa. Prin urmare, până ministerul de resort va organiza licitaţia pentru achiziţionarea microbuzelor necesare transportării elevilor, iar primăriile locale vor angaja şoferi şi vor găsi bani pentru combustibil şi autorizarea mijloacelor de transport, elevii vor face naveta de la domiciliu la şcoală pe jos. (Nicoleta BACIU)
Potrivit deciziei Curţii de Apel, Greva declanşată de sindicatul „Navalistul” pe 10 iunie este legală
După ce ieri, Curtea de Apel Constanţa a emis decizia potrivit căreia greva declanşată de sindicatul „Navalistul” pe 10 iunie a fost declarată ca fiind legală, membrii sindicatului o pot oricând relua. Cu toate acestea, reprezentanţii sindicatului susţin că vor încerca să demareze noi negocieri cu administraţia Şantierului Naval. „Decizia Curţii de Apel este irevocabilă şi definitivă. Noi vom anunţa şi adminstraţia Şantierului Naval Daewoo - Mangalia Heavy Industries (DMH) şi vom încerca să demarăn noi negocieri privind revendicările noastre. Dacă negicierile vor eşua, vor face Adunarea Generală a Sindicatului şi putem oricând relua greva generală”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, liderul Sindicatului „Navalistul” din cadrul DMHI, Marin Florian. Acum două săptămâni, Curtea de Apel din Constanţa a declarat ca fiind legală şi greva de avertisment, declanşată de sindicalişti la sfârşitul lunii mai. Amintim că pe data de 10 iunie sindicaliştii de la DMHI au declanşat o grevă generală, nemulţumiţi de faptul că administraţia a refuzat majorarea salarială cu 350 de lei. Neînţegerile între administraţia DMHI şi sindicatul „Navalistul” au început pe data de 15 februarie, odată cu negocierile noului contract colectiv de muncă. Sindicaliştii au solicitat majorarea salariilor cu 350 de lei, începând cu 15 mai 2010, promovarea angajaţilor şi acordarea unui spor de fidelitate. Pe 19 aprilie, sindicatul a declanşat conflictul de interese. Sfidându-i pe sindicalişti, adminsitraţia şantierului naval le-a oferit angajaţilor „fabuloasa” sumă de 25 de lei. Şantierul Naval DMHI are peste 3.000 de angajaţi, din care aproximativ 2.200 sunt membri ai sindicatului „Navalistul”. (Nicoleta BACIU)
Un angajat al societatii Maritime Guard SRL a fost stivit de un motostivuitor
Un agent de pază de 42 de ani şi-a pierdut viaţa în Portul Constanţa, după ce, pe data de 20 septembrie, în jurul orelor 3 dimineaţa, a fost lovit mortal de un motostivuitor, încărcat cu cherestea. Accidentul s-a petrecut în Dana 131 a Portului Constanţa, când agentul de pază Dogan Sami, angajat al societăţii Maritime Guard SRL se întorcea spre postul său. „Victima era angajat al societăţii de pază Maritime Guard SRL şi asigura paza la societatea
Kronospan Zona Liberă Constanţa SRL. La un moment dat, a părăsit traseul de patrulare şi s-a deplasat printre paleţii de cherestea spre postul său. Un motostivuitor încărcat cu cherestea nu l-a obesrvat şi l-a lovit mortal pe acestay”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Marian Becheanu, inspector adjunct la Inspectoratul Teritorial de Muncă din Constanţa. Potrivit acestuia, inspectorii de muncă au demarat o anchetă, pentru a stabli împrejurările şi cauzele producerii evenimentului. (N.B.)
Kronospan Zona Liberă Constanţa SRL. La un moment dat, a părăsit traseul de patrulare şi s-a deplasat printre paleţii de cherestea spre postul său. Un motostivuitor încărcat cu cherestea nu l-a obesrvat şi l-a lovit mortal pe acestay”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Marian Becheanu, inspector adjunct la Inspectoratul Teritorial de Muncă din Constanţa. Potrivit acestuia, inspectorii de muncă au demarat o anchetă, pentru a stabli împrejurările şi cauzele producerii evenimentului. (N.B.)
Oancea de la On Plonge se implică în căutarea scafandrilor dispăruţi
Cristian Zarafu (38 de ani) şi Cătălin Ispas (26 de ani), cei doi scafandri dispăruţi pe data de 9 septembrie, vor fi căutaţi de 10 scafandri civili, împreună cu societatea Shark SRL, acţionarii acesteia fiind Gheorghe Oancea, preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Scafandrilor şi Salvamarilor Profesioniţti şi Gabriel Lucian Bălan. Reprezentanţii societăţii au confirmat, pentru cotidianul „Replica” de Constanţa, că se vor implica în căutarea celor doi scafandri şi vor sta în zona epavei navei Medy cât va fi nevoie. Căutările scafandrilor dispăruţi au început imediat ce aceştia nu au mai apărut la suprafaţă, după ce coborâse pe data de 9 septembrie, în zona epavei Medy. În căutarea acestora s-a implicat şi nava militară pentru cercetări maritime „Grigore Antipa”, dar, după zile de căutări nereuşite, aceasta s-a întors la mal, pe 18 septembrie. Pe parcursul căutărilor, la bordul navei „Antipa” s-au aflat şi doi scafandri de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea”. „În sala de maşini ai epavei Medy, unde se presupune că ar fi cei doi scafandri dispăruţi, nu se poate intra decât prin coşul de evacuare. Nu s-a reuşit până la această oră să se intre acolo, din cauza faptului că coşul este obturat. Este o manervă periculoasă, care ar fi făcut şi alte victime”, a precizat, pentru cotidianul „Replica”, colonelul Traian Oprea, şeful Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) „Dobrogea”. La rândul său,
Ion Voicu, şeful Agenţiei Române de Salvarea Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) a precizat că scafandrii agenţiei îi vor căuta pe cei doi bărbaţi cât va fi nevoie. „Îi vom căuta până îi vom găsi. Sperăm că şi marea se va mai linişti”, a menţionat şeful ARSVOM. Reamintim că, pe 9 septembrie a.c., angajaţi ai firmei Hunter’s s-au deplasat în zona în care pe 1 septembrie s-a scufundat nava Medy, pentru a filma epava. Operaţiunea s-a încheiat cu succes o dată, a doua oară însă s-a transformat în disperare. Doi dintre scafandri - Cristian Zarafu (38 de ani) şi Cătălin Ispas (26 de ani) – nu au mai apărut la suprafaţă. Cristian Zarafu fostul şef al echipei de scafandri de la Agenţia Română pentru Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare, iar Cătălin Ispas era angajat al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” şi pe 1 august fusese avansat la gradul de locotenent. (Nicoleta BACIU)
Ion Voicu, şeful Agenţiei Române de Salvarea Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) a precizat că scafandrii agenţiei îi vor căuta pe cei doi bărbaţi cât va fi nevoie. „Îi vom căuta până îi vom găsi. Sperăm că şi marea se va mai linişti”, a menţionat şeful ARSVOM. Reamintim că, pe 9 septembrie a.c., angajaţi ai firmei Hunter’s s-au deplasat în zona în care pe 1 septembrie s-a scufundat nava Medy, pentru a filma epava. Operaţiunea s-a încheiat cu succes o dată, a doua oară însă s-a transformat în disperare. Doi dintre scafandri - Cristian Zarafu (38 de ani) şi Cătălin Ispas (26 de ani) – nu au mai apărut la suprafaţă. Cristian Zarafu fostul şef al echipei de scafandri de la Agenţia Română pentru Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare, iar Cătălin Ispas era angajat al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” şi pe 1 august fusese avansat la gradul de locotenent. (Nicoleta BACIU)
Primarul din Ciobanu dă în judecată Apele Române şi ANIF-ul
La două luni de la ruperea digului de apărare din localitatea Ciobanu, peste 3000 de hectare de teren arabil au rămas şi la acestă oră sub ape. „Guvernul portocaliu dă mascat bani primarilor PDL, pe motiv de înlăturare a urmărilor indundaţiilor din iulie 2010, chiar dacă în multe localităţi apa a intrat doar în câteva curţi şi grădini, cum este cazul la Ghindăreşti şi Hârşova şi nu dă nici un leu, pentru apararea digului de pe braţul Măcin între Ciobanu şi Gârliciu şi înlăturarea apei de pe 3.000 hectarer de teren de cea mai bună calitate, care reprezenită princpala sursă de furaje şi boabe pentru majoritatea celor peste 5000 de locuitori ai comunelor Ciobanu şi Gârliciu”, a declarat primarul localităţii Ciobanu, Ioan Suciu. Potrivit acestuia, la două luni de la inundaţii încă nu s-a făcut expertiza tehnică a spărturii din dig. „Apa acoperă în continuare şi degradează cele 3000 de hectare, ducând în scurt timp, la saturarea acestora, ceea ce le va face improprii pentru agricultură, pentru 50 de ani de acum încolo. În ritmul în care autorităţile nu-şi fac treaba, vom mai fi indundaţi de 2-3 ori”, a mai spus edilul din Ciobanu. Supărat pe autorităţi pentru neimplicare în remedierea problemie, primarul din Ciobanu intenţionează să acţioneze în judecată Autoritarea Naţională pentru Imbunătăţiri Funciare (ANIF) şi Apele Române. „Vom cere, anual, daune de 20 milioane de lei vechi pe hectar, adică 6 miliarde lei vechi anual”, a conchis Ioan Suciu. (N.B.)
Profesorii de la „Mircea”, premiaţi de Băsescu
Profesori de la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân” din Constanţa participă la Cotroceni la festivitatea de premiere în cadrul proiectului internaţional „Umwelt baut Brücken”. Elevi din 20 de şcoli din Germania şi alte 20 de şcoli din Bulgaria, Croaţia, România şi Ungaria investighează obiective ecologice ca nişte adevăraţi jurnalişti, în cadrul proiectului „Mediul clădeşte poduri timp”, timp de trei ani, în perioada 1 octombrie 2009 – 30 septembrie 2012. Promotorii proiectului sunt Fundaţia Federală Germană de Mediu (DBU) şi ziarele cotidiene din ţările participante. Managementul proiectului este asigurat de Institutul IZOP din Aachen, Germania şi Centrul pentru Comunicare în Domeniul Mediului al DBU. După încheierea primului an de proiect, profesorii coordonatori, jurnaliştii şi elevii vor fi premiaţi, fiind invitaţi la Palatul Cotroceni, pe 21 septembrie, de către preşedintele Băsescu pentru acordarea premiilor pentru cele mai bune realizări jurnalistice. De la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân” participă profesorii de limba germană Laurenţiu Diamandi şi Cora Târhoacă, şefi de proiect în primul şi respectiv al doilea an al acestui proiect. În primul an elevii Colegiului Naţional „Mircea cel Bătrân”, coordonaţi de profesorii Laurenţiu Diamandi şi Ion Băraru, au cercetat împreună cu partenerii lor germani de la liceul Taunusgymnasium din Königstein câte o temă de mediu înconjurător din Germania şi România. (N.B.)
Peste 200 de muncitori străini lucrează în judeţul Constanţa
Lipsa acută a forţei de muncă în anumite domenii, îi determină pe angajatorii de la malul mării să apeleze la muncitori chinezi, turci, arabi şi basarabeni.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului Teritorial de Muncă din Constanţa, Florina Vişan, în evidenţele instituţiei figurează 254 de muncitori străini din ţările din afara Uniunii Europene. Cauza ar fi plecarea muncitorilor constănţeni la muncă în străinătate, iar firmele au rămas fără forţă de muncă. „Cererea forţei de muncă din străinătate a crescut comparativ cu anul trecut, iar previziunile noastre sunt că numărul cetăţenilor străini care vor lucra la noi în judeţ va creşte”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Florina Vişan. Firmele care recurg la muncitori străini spun că piaţa locală nu poate face faţă cererii de muncitori calificaţi. Cei mai mulţi sunt plecaţi la muncă în Italia, Spania, dar şi în alte state din Europa. Reprezentanţii ITM susţin că muncitorii străni primesc, în general, salarii la fel ca ale localnicilor, iar munca la negru este tot mai puţin întâlnită în rândul străinilor. (N.B.)
Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului Teritorial de Muncă din Constanţa, Florina Vişan, în evidenţele instituţiei figurează 254 de muncitori străini din ţările din afara Uniunii Europene. Cauza ar fi plecarea muncitorilor constănţeni la muncă în străinătate, iar firmele au rămas fără forţă de muncă. „Cererea forţei de muncă din străinătate a crescut comparativ cu anul trecut, iar previziunile noastre sunt că numărul cetăţenilor străini care vor lucra la noi în judeţ va creşte”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Florina Vişan. Firmele care recurg la muncitori străini spun că piaţa locală nu poate face faţă cererii de muncitori calificaţi. Cei mai mulţi sunt plecaţi la muncă în Italia, Spania, dar şi în alte state din Europa. Reprezentanţii ITM susţin că muncitorii străni primesc, în general, salarii la fel ca ale localnicilor, iar munca la negru este tot mai puţin întâlnită în rândul străinilor. (N.B.)
Sărăcia îi scoate în stradă Sindicaliştii de la Cartel Alfa încep protestele în faţa prefecturilor din judeţe
În urma măsurilor de austeritate fără precedent anunţate de Guvernul Boc, şi Comitetul Confederal al Confederaţiei Naţionale Sindicale Cartel Alfa a stabilit calendarul protestelor. Aşadar, pe data de 20 septembrie, în toate judeţele ţării vor fi organizate acţiuni sindicale. Sindicaliştii constănţeni şi-au dat întâlnire pe platoul din faţa Prefecturii, de unde îşi vor striga nemulţimirile faţă de concedieri şi reduceri salariale. În perioada 22 – 27 septembrie, între orele 10.00 – 18.00, vor fi organizate acţiuni sindicale în cascadă în Piaţa Victoriei din Bucureşti. Pe 22 septembrie, vor ieşi în stradă federaţiile din sănătate, iar pe 23 septembrie – cele din educaţie. Urmează pe 24 septembrie să protesteze federaţiile din sectorul economic, poliţie si sectorul penitenciar, iar pe 27 septembrie - federaţiile din administraţie şi chimie. „Confederaţia Naţională Sindicală Cartel Alfa se pronunţă împotriva disponibilizărilor, a modificării abuzive a legii pensiilor, a modificării Codului Muncii şi încercării de legiferare a sclaviei moderne prin desfiinţarea contractelor individuale de muncă, împotriva dereglementării pieţei muncii şi a măsurilor de creştere exagerată a austerităţii prin legea de salarizare unică a sectorului bugetar. Vom lupta pentru ca salariul minim pe economie să fie de 715 lei şi pentru modificarea grupelor de muncă”, a declarat Ion Caraignat, liderul sindical al filialei judeţene Cartel Alfa. Dacă lucrurile nu se vor redresa, reprezentanţi de la Cartel Alfa spun că vor merge şi ei la Bucureşti, pentru a-şi cere drepturile salariale în faţa autorităţilor centrale. Asta în condiţiile în care bugetarii au anunţat deja că începând din data de 27 septembrie, vor intra în grevă generală.
CNSLR Frăţia iese în stradă pe 22 septembrie
Ajunşi la culmea disperării din cauza reducerilor salariale cu 25% şi a nesiguranţei locului de muncă, reprezentanţii Filialei Constănţene a CNSLR Frăţia, se pregătesc şi ei de proteste. Liderii de sindicat din judeţ au luat decizia de a protesta împotriva disponibilizărilor, a modificării legislaţiei privind codul muncii şi a legii pensiilor. Pe 22 septembrie, circa 1.000 de persoane din cadrul structurilor sindicale locale vor participa la protestul de la Bucureşti. „În total, vor fi 25.000 de persoane şi 500 de autovehicule de la CNSLR Frăţia”, a declarat, pentru „Replica”, Constantin Grosu, liderul filialei judeţene a CNSLR Frăţia.
CNSLR Frăţia iese în stradă pe 22 septembrie
Ajunşi la culmea disperării din cauza reducerilor salariale cu 25% şi a nesiguranţei locului de muncă, reprezentanţii Filialei Constănţene a CNSLR Frăţia, se pregătesc şi ei de proteste. Liderii de sindicat din judeţ au luat decizia de a protesta împotriva disponibilizărilor, a modificării legislaţiei privind codul muncii şi a legii pensiilor. Pe 22 septembrie, circa 1.000 de persoane din cadrul structurilor sindicale locale vor participa la protestul de la Bucureşti. „În total, vor fi 25.000 de persoane şi 500 de autovehicule de la CNSLR Frăţia”, a declarat, pentru „Replica”, Constantin Grosu, liderul filialei judeţene a CNSLR Frăţia.
Elena Buhaiev: „Am schimbat din funcţie 4 directori, pentru neregulile constatate în activitatea acestora”
Inspectorul şcolar adjunct, ex-inspector şcolar general, Elena Buhaiev, a declarat, pentru cotidianul „Replica” faptul că a înlocuit din funcţe patru directori de unităţi şcolare din cauza neregulilor pe care le-a constatat în activitatea managerială a acestora. „Până pe 31 august, au fost înlocuiţi 16 directori şi nu o sută. Patru au fost schimbaţi din funcţie, patru directori au decis să se pensioneze, iar restul 8, nu au mai vrut să rămână pe post. Cei patru directori au fost schimbaţi din funcţie din cauza neregulilor grave, pe care le-am constatat în activitatea lor ca manageri ai unităţilor de învăţământ”, a precizat Elena Buhaiev, inspector şcolar adjunct. Potrivit ei, cei patru directori schimbaţi din funcţii până la 31 august sunt: Mirela Drăculeţ de la Liceul teroetic din localitatea Mihai Kogălniceanu, Veronica Atanasiu, de la Grupul Şcolar „Gh. Duca”, Gina Tone de la liceul din Negru Vodă şi Ana Adam de la Grupul Şcolar din Ostrov. „Spre exemplu, în anul şcolar 2009-2010, o profesoară de la liceul din Mihai Kogălniceanu le-a dat voie elevilor mai devreme acasă, iar unul dintre ei a fost grav accident de o maşină. Directoarea liceului, Mirela Drăculeţ, a anunţat Inspectoratul Şcolar Judeţean abia peste 6 zile de la producerea accidentului, când elevul se afla pe masa de operaţii. Tot ea a restrâns activitatea a două învăţătoare de la şcoala cu clasele 1-4, fără a le evalua împreună cu cele de la liceu. Nu în ultimul rând, pe numele directoarei au existat mai multe reclamaţii de la părinţi. Când inspectorii de la ISJ au mers în control, au constatat că elevii fusese trimişi acasă cu cinci zile înainte de vacanţă”, a explicat decizia sa Elena Buhaiev. Cu toate acestea, Mirela Drăculeţ a fost repusă în funcţia de director la începutul anului şcolar de către noul „general” de la ISJ, Aliss Andreescu. „Directorul de la liceul „Gh. Duca” a fost înlocuit din funcţie pentru că, timp de doi ani consecutiv, a primit calificativul „satisfăcător” şi, potrivit metodologiei, nu mai putea rămâne în postul de conducere”, a subliniat Elena Buhaiev. În ceea ce prveşte liceul din Negru Vodă şi Grupul Şcolar din Ostrov, inspectorii şcolari au constatat că, la aceste unităţi de învăţământ, absolvenţii de liceu la frecvenţă redusă, cu toate că erau plecaţi la muncă peste hotare, aveau mediile încheiate şi nu aveau absenţe. Vizavi de învinuirile aduse de inspectorul de specialitate, Odette Zaiţ, potrivit cărora directorii au fost schimbaţi din funcţii fără a fi convocat Consiliul Administrativ şi Comisia paritară, inspectorul şcolar adjunct Elena Buhaiev are o explicaţie. „Potrivit legii, inspectorul şcolar general poate numi un director, iar convocarea Consiliului Administrativ şi a Comisiei paritare are doar un caracter consultativ”, a mai menţionat Elena Buhaiev.
joi, 16 septembrie 2010
Constănţenii vor trebui să-şi ia acasă carnetele de muncă
Potrivit inspectorului şef de la Inspectoratul Teritorial de Muncă, Eugen Bola, începând cu 1 ianuarie 2011 existenţa carnetelor de muncă, ca document ce atestă vechimea în muncă şi dreptul la pensie, încetează conform legii. „Potrivit legii în vigoare, între întâi ianuarie şi 30 iunie 2011 toţi constănţenii care au carnete de muncă, fie la sediile inspectoratului, fie la angajatori, vor trebui să-le ia acasă. Angajatorii care păstrează şi completează carnetele de muncă le vor elibera titularilor în mod eşalonat, până la data de 30 iunie 2011, pe bază de proces-verbal individual de predare-primire. De asemenea, inspectoratele teritoriale de muncă care deţin carnetele de muncă ale salariaţilor le vor elibera până la aceaşi dată”, a declarat,pentru cotidianul „Replica”, Eugen Bola, şeful Inspectoratului Teritorial de Muncă Constanţa. Începând cu anul viitor evidenţa vechimii în muncă va fi ţinută doar de un sistem electronic, implementat la nivel naţional, denumit generic REVISAL. Pentru a evita orice emoţie în rândul constănţenilor, conducerea ITM a declarat că va aduna din tot judeţul şi va arhiva toate carnetele de muncă existente în prezent. ITM Constanţa deţine în prezent peste 80.000 de carnete de muncă şi alte câteva mii abandonate de constănţeni la sediul instituţiei. (N.B.)
ISJ Constanţa îşi stabileşte noua organigramă
În această perioadă, învăţământul constănţean suferă schimbări, aparent, radicale. După ce zeci de şcoli s-au ales cu noi directori, a venit şi rândul inspectorilor şcolari. Începând cu noul an şcolar, Inspectoratul Şcolar Judeţean are o nouă organigramă. „Totalul posturilor rămase în organigrama Inspectoratului Şcolar din Constanţa este de 37, dintre care 27 sunt posturi de inspectori şcolari şi 10 sunt posturi din noua structură a departamentului administrativ”, a declarat Aliss Andreescu, inspectorul şcolar general. Potrivit ei, inspectorul şcolar adjunct, Elena Buhaiev, se va ocupa de Departamentul Curriculum şi inspecţie şcolară, iar inspectorul şcolar adjunct, Cristina Merscic, de Departamentul Management, evaluare şi dezvoltare instituţională. Potrivit inspectorului şcolar general, Aliss Andreescu, au existat şi modificări în privinţa responsabilităţilor pe care le au unii inspectori, o parte dintre aceştia întorcându-se la catedră, după ce le-au expirat detaşările. În ceea ce priveşte fostul inspector de limbă engleză, Ramona Banias, soţia preşedintelui PDL, Mircea Banias, aceasta a revenit la Inspectoratul Şcolar Judeţean, după ce noul inspector şcolar general, Aliss Andreescu, i-a semnat ordinul de detaşare în interesul învăţământului. Dacă Ramona Banias s-a întors în echpa ISJ, nu acelaşi lucru se poate spune şi depsre soţia deputatului PDL Constantin Chirilă, Aurora Chirilă, care a ocupat funcţia de inspector şcolar de specialitate pentru învăţământ special, centre logopedice. „Doamna Chirilă s-a întors pe postul de psiholog la liceul „Decebal”, deoarece pentru a fi inspector şcolar trebuie să ai o vechime de 8 ani pe specialitate”, a explicat Aliss Andreescu. (N.B.)
Sindicaliştii de la DMHI ar putea continua greva generală, începută pe 10 iunie
Angajaţii Şantierului Naval Daewoo - Mangalia Heavy Industries (DMH) au un motiv de bucurie. Săptămâna trecută, Curtea de Apel din Constanţa, a declarat ca fiind legală grevă de avertisment, declanşată de sindicalişti la sfârşitul lunii mai. „Ieri (marţi – n.r.) urma să fie judecat recursul depus de administraţia şantierului, privind legalitatea grevei generale, pe care am declanşat-o pe 10 iunie, dar a fost amânat pe data de 21 septembrie. Avem şanse să câştigăm, pentru că şi greva de avertisment a fost declarată legală de către Curtea de Apel”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, liderul Sindicatului „Navalistul” din cadrul DMHI, Marin Florian. Potrivit acestuia, dacă şi greva generală va fi declarată ca fiind legală, sindicatul are tot dreptul să o continuie. „Dacă pe 22 septembrie, Curtea de Apel va declara greva generală de pe 10 iunie legală, noi avem tot dreptul să o continuăm”, a mai spus Florian Marin. Amintim că pe data de 10 iunie, sindicaliştii din cadrul Şantierului Naval Daewoo - Mangalia Heavy Industries au declanşat o grevă generală, nemulţimiţi de faptul că administraţia a refuzat majorarea salarială cu 350 de lei. Neînţegerile între administraţia Şantierului Naval Daewoo - Mangalia Heavy Industries şi sindicaltul „Navalistul” au început pe data de 15 februarie, odată cu negocierile noului contract colectiv de muncă. Sindicaliştii au solicitat majorarea salariilor cu 350 de lei, începând cu 15 mai 2010, promovarea angajaţilor şi acordarea unui spor de fidelitate. Pe 19 aprilie, sindicatul de la şantierul naval Daewoo - Mangalia Heavy Industries a declanşat conflictul de interese. Sfidându-i pe sindicalişti, adminsitraţia şantierului naval le-a oferit angajaţilor „fabuloasa” sumă de 25 de lei. Şantierul Naval DMHI are peste 3.000 de angajaţi, din care aproximativ 2.200 sunt membri ai sindicatului „Navalistul”.
(Nicoleta BACIU)
(Nicoleta BACIU)
marți, 14 septembrie 2010
Se poate şi aşa în România Compania Astra Asigurări plăteşte asigurarea auto doar dacă este ameninţată
În ultimul timp, asigurarea obligatorie care garantează şoferilor ca în cazul unui accident nu trebuie să scoată bani din buzunar îşi pierde sensul. Tot mai mulţi proprietari de autoturisme se plâng că trebuie să achite reparaţiile, pentru că firmele de asigurari nu vor sa acopere daunele. Este şi cazul unei şoferiţe din Constanţa, E.B., maşina căreia a fost lovită pe data de 2 septembrie de un alt autoturism. Ceea ce părea doar o formalitate între doi şoferi s-a transformat într-o aşteptare plină de nervi şi tensiune. „Şoferul care m-a lovit, şifonându-mi serios aripa stângă, bara din spate, stopurile şi potrbagajul avea asigurare la Astra Asigurări. Imediat după accident am mers la firmă, pentru a constata pagubele. Culmea prostiei este că secretara societăţii m-a întrebat dacă am programare, de parcă eu îmi programsem accidentul rutier!”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, de Constanţa, şoferiţa. Aceasta mai povesteşte că atunci când a mers la service auto, mecanicul a constatat că pagubele sunt mult mai mari, iar multe piese trebuie schimbate. „Prin urmare, mecanicul auto a făcut lista pieselor care trebuie schimbate,le-a făcut poze şi le-a trimis la Astra Asigurări. Pe 6 septembrie dimineaţa, am sunat iarăşi la Astra Asigurări, iar cei de acolo au promis că până seara vor da acceptul plăţii către service-ului auto. Doar că inspctori nu şi-au onorat promisiunea. Miercuri dimineaţă am sunat din nou la service auto. Mecanicul m-a anunţat că nu au primit încă acceptul plăţii de la Astra Asigurări. Atunci am fost nevoită să sun la compania de asigurări şi să-i ameninţ că vin după mine cu presa, ca să ştie toţi cât sunt de seriosi”, a mai precizat E.B. Până la urmă, norocul a fost de partea şoferiţei păgubite, iar ameninţarea cu „vin cu presa” se pare că a avut efectul scontat. „La 20 de minute după ce i-am ameninţat că vin cu presa după mine, m-a sunat inspectorul de la Astra Asigurări şi m-a anuntaţ că a trimis acceptul plăţii către serrvice-ul auto. Îmi pare rău că în România trebuie să recurgi la astfel de ameninţări, doar că să-şi aperi drepturile”, a conchis şoferiţa păgubită.
(Nicoleta BACIU)
(Nicoleta BACIU)
Abonați-vă la:
Postări (Atom)