joi, 30 septembrie 2010
Elena Buhaiev: „Am schimbat din funcţie 4 directori, pentru neregulile constatate în activitatea acestora”
Inspectorul şcolar adjunct, ex-inspector şcolar general, Elena Buhaiev, a declarat, pentru cotidianul „Replica” faptul că a înlocuit din funcţe patru directori de unităţi şcolare din cauza neregulilor pe care le-a constatat în activitatea managerială a acestora. „Până pe 31 august, au fost înlocuiţi 16 directori şi nu o sută. Patru au fost schimbaţi din funcţie, patru directori au decis să se pensioneze, iar restul 8, nu au mai vrut să rămână pe post. Cei patru directori au fost schimbaţi din funcţie din cauza neregulilor grave, pe care le-am constatat în activitatea lor ca manageri ai unităţilor de învăţământ”, a precizat Elena Buhaiev, inspector şcolar adjunct. Potrivit ei, cei patru directori schimbaţi din funcţii până la 31 august sunt: Mirela Drăculeţ de la Liceul teroetic din localitatea Mihai Kogălniceanu, Veronica Atanasiu, de la Grupul Şcolar „Gh. Duca”, Gina Tone de la liceul din Negru Vodă şi Ana Adam de la Grupul Şcolar din Ostrov. „Spre exemplu, în anul şcolar 2009-2010, o profesoară de la liceul din Mihai Kogălniceanu le-a dat voie elevilor mai devreme acasă, iar unul dintre ei a fost grav accident de o maşină. Directoarea liceului, Mirela Drăculeţ, a anunţat Inspectoratul Şcolar Judeţean abia peste 6 zile de la producerea accidentului, când elevul se afla pe masa de operaţii. Tot ea a restrâns activitatea a două învăţătoare de la şcoala cu clasele 1-4, fără a le evalua împreună cu cele de la liceu. Nu în ultimul rând, pe numele directoarei au existat mai multe reclamaţii de la părinţi. Când inspectorii de la ISJ au mers în control, au constatat că elevii fusese trimişi acasă cu cinci zile înainte de vacanţă”, a explicat decizia sa Elena Buhaiev. Cu toate acestea, Mirela Drăculeţ a fost repusă în funcţia de director la începutul anului şcolar de către noul „general” de la ISJ, Aliss Andreescu. „Directorul de la liceul „Gh. Duca” a fost înlocuit din funcţie pentru că, timp de doi ani consecutiv, a primit calificativul „satisfăcător” şi, potrivit metodologiei, nu mai putea rămâne în postul de conducere”, a subliniat Elena Buhaiev. În ceea ce prveşte liceul din Negru Vodă şi Grupul Şcolar din Ostrov, inspectorii şcolari au constatat că, la aceste unităţi de învăţământ, absolvenţii de liceu la frecvenţă redusă, cu toate că erau plecaţi la muncă peste hotare, aveau mediile încheiate şi nu aveau absenţe. Vizavi de învinuirile aduse de inspectorul de specialitate, Odette Zaiţ, potrivit cărora directorii au fost schimbaţi din funcţii fără a fi convocat Consiliul Administrativ şi Comisia paritară, inspectorul şcolar adjunct Elena Buhaiev are o explicaţie. „Potrivit legii, inspectorul şcolar general poate numi un director, iar convocarea Consiliului Administrativ şi a Comisiei paritare are doar un caracter consultativ”, a mai menţionat Elena Buhaiev.
joi, 16 septembrie 2010
Constănţenii vor trebui să-şi ia acasă carnetele de muncă
Potrivit inspectorului şef de la Inspectoratul Teritorial de Muncă, Eugen Bola, începând cu 1 ianuarie 2011 existenţa carnetelor de muncă, ca document ce atestă vechimea în muncă şi dreptul la pensie, încetează conform legii. „Potrivit legii în vigoare, între întâi ianuarie şi 30 iunie 2011 toţi constănţenii care au carnete de muncă, fie la sediile inspectoratului, fie la angajatori, vor trebui să-le ia acasă. Angajatorii care păstrează şi completează carnetele de muncă le vor elibera titularilor în mod eşalonat, până la data de 30 iunie 2011, pe bază de proces-verbal individual de predare-primire. De asemenea, inspectoratele teritoriale de muncă care deţin carnetele de muncă ale salariaţilor le vor elibera până la aceaşi dată”, a declarat,pentru cotidianul „Replica”, Eugen Bola, şeful Inspectoratului Teritorial de Muncă Constanţa. Începând cu anul viitor evidenţa vechimii în muncă va fi ţinută doar de un sistem electronic, implementat la nivel naţional, denumit generic REVISAL. Pentru a evita orice emoţie în rândul constănţenilor, conducerea ITM a declarat că va aduna din tot judeţul şi va arhiva toate carnetele de muncă existente în prezent. ITM Constanţa deţine în prezent peste 80.000 de carnete de muncă şi alte câteva mii abandonate de constănţeni la sediul instituţiei. (N.B.)
ISJ Constanţa îşi stabileşte noua organigramă
În această perioadă, învăţământul constănţean suferă schimbări, aparent, radicale. După ce zeci de şcoli s-au ales cu noi directori, a venit şi rândul inspectorilor şcolari. Începând cu noul an şcolar, Inspectoratul Şcolar Judeţean are o nouă organigramă. „Totalul posturilor rămase în organigrama Inspectoratului Şcolar din Constanţa este de 37, dintre care 27 sunt posturi de inspectori şcolari şi 10 sunt posturi din noua structură a departamentului administrativ”, a declarat Aliss Andreescu, inspectorul şcolar general. Potrivit ei, inspectorul şcolar adjunct, Elena Buhaiev, se va ocupa de Departamentul Curriculum şi inspecţie şcolară, iar inspectorul şcolar adjunct, Cristina Merscic, de Departamentul Management, evaluare şi dezvoltare instituţională. Potrivit inspectorului şcolar general, Aliss Andreescu, au existat şi modificări în privinţa responsabilităţilor pe care le au unii inspectori, o parte dintre aceştia întorcându-se la catedră, după ce le-au expirat detaşările. În ceea ce priveşte fostul inspector de limbă engleză, Ramona Banias, soţia preşedintelui PDL, Mircea Banias, aceasta a revenit la Inspectoratul Şcolar Judeţean, după ce noul inspector şcolar general, Aliss Andreescu, i-a semnat ordinul de detaşare în interesul învăţământului. Dacă Ramona Banias s-a întors în echpa ISJ, nu acelaşi lucru se poate spune şi depsre soţia deputatului PDL Constantin Chirilă, Aurora Chirilă, care a ocupat funcţia de inspector şcolar de specialitate pentru învăţământ special, centre logopedice. „Doamna Chirilă s-a întors pe postul de psiholog la liceul „Decebal”, deoarece pentru a fi inspector şcolar trebuie să ai o vechime de 8 ani pe specialitate”, a explicat Aliss Andreescu. (N.B.)
Sindicaliştii de la DMHI ar putea continua greva generală, începută pe 10 iunie
Angajaţii Şantierului Naval Daewoo - Mangalia Heavy Industries (DMH) au un motiv de bucurie. Săptămâna trecută, Curtea de Apel din Constanţa, a declarat ca fiind legală grevă de avertisment, declanşată de sindicalişti la sfârşitul lunii mai. „Ieri (marţi – n.r.) urma să fie judecat recursul depus de administraţia şantierului, privind legalitatea grevei generale, pe care am declanşat-o pe 10 iunie, dar a fost amânat pe data de 21 septembrie. Avem şanse să câştigăm, pentru că şi greva de avertisment a fost declarată legală de către Curtea de Apel”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, liderul Sindicatului „Navalistul” din cadrul DMHI, Marin Florian. Potrivit acestuia, dacă şi greva generală va fi declarată ca fiind legală, sindicatul are tot dreptul să o continuie. „Dacă pe 22 septembrie, Curtea de Apel va declara greva generală de pe 10 iunie legală, noi avem tot dreptul să o continuăm”, a mai spus Florian Marin. Amintim că pe data de 10 iunie, sindicaliştii din cadrul Şantierului Naval Daewoo - Mangalia Heavy Industries au declanşat o grevă generală, nemulţimiţi de faptul că administraţia a refuzat majorarea salarială cu 350 de lei. Neînţegerile între administraţia Şantierului Naval Daewoo - Mangalia Heavy Industries şi sindicaltul „Navalistul” au început pe data de 15 februarie, odată cu negocierile noului contract colectiv de muncă. Sindicaliştii au solicitat majorarea salariilor cu 350 de lei, începând cu 15 mai 2010, promovarea angajaţilor şi acordarea unui spor de fidelitate. Pe 19 aprilie, sindicatul de la şantierul naval Daewoo - Mangalia Heavy Industries a declanşat conflictul de interese. Sfidându-i pe sindicalişti, adminsitraţia şantierului naval le-a oferit angajaţilor „fabuloasa” sumă de 25 de lei. Şantierul Naval DMHI are peste 3.000 de angajaţi, din care aproximativ 2.200 sunt membri ai sindicatului „Navalistul”.
(Nicoleta BACIU)
(Nicoleta BACIU)
marți, 14 septembrie 2010
Se poate şi aşa în România Compania Astra Asigurări plăteşte asigurarea auto doar dacă este ameninţată
În ultimul timp, asigurarea obligatorie care garantează şoferilor ca în cazul unui accident nu trebuie să scoată bani din buzunar îşi pierde sensul. Tot mai mulţi proprietari de autoturisme se plâng că trebuie să achite reparaţiile, pentru că firmele de asigurari nu vor sa acopere daunele. Este şi cazul unei şoferiţe din Constanţa, E.B., maşina căreia a fost lovită pe data de 2 septembrie de un alt autoturism. Ceea ce părea doar o formalitate între doi şoferi s-a transformat într-o aşteptare plină de nervi şi tensiune. „Şoferul care m-a lovit, şifonându-mi serios aripa stângă, bara din spate, stopurile şi potrbagajul avea asigurare la Astra Asigurări. Imediat după accident am mers la firmă, pentru a constata pagubele. Culmea prostiei este că secretara societăţii m-a întrebat dacă am programare, de parcă eu îmi programsem accidentul rutier!”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, de Constanţa, şoferiţa. Aceasta mai povesteşte că atunci când a mers la service auto, mecanicul a constatat că pagubele sunt mult mai mari, iar multe piese trebuie schimbate. „Prin urmare, mecanicul auto a făcut lista pieselor care trebuie schimbate,le-a făcut poze şi le-a trimis la Astra Asigurări. Pe 6 septembrie dimineaţa, am sunat iarăşi la Astra Asigurări, iar cei de acolo au promis că până seara vor da acceptul plăţii către service-ului auto. Doar că inspctori nu şi-au onorat promisiunea. Miercuri dimineaţă am sunat din nou la service auto. Mecanicul m-a anunţat că nu au primit încă acceptul plăţii de la Astra Asigurări. Atunci am fost nevoită să sun la compania de asigurări şi să-i ameninţ că vin după mine cu presa, ca să ştie toţi cât sunt de seriosi”, a mai precizat E.B. Până la urmă, norocul a fost de partea şoferiţei păgubite, iar ameninţarea cu „vin cu presa” se pare că a avut efectul scontat. „La 20 de minute după ce i-am ameninţat că vin cu presa după mine, m-a sunat inspectorul de la Astra Asigurări şi m-a anuntaţ că a trimis acceptul plăţii către serrvice-ul auto. Îmi pare rău că în România trebuie să recurgi la astfel de ameninţări, doar că să-şi aperi drepturile”, a conchis şoferiţa păgubită.
(Nicoleta BACIU)
(Nicoleta BACIU)
Direcţia de Sănătate Publică a pornit în căutarea şcolilor cu probleme de igienă
Unităţile de învăţământ din judeţul Constanţa au intrat, de ieri, în atenţia Direcţiei de Sănătate Publică. Astfel, şase echipe compuse din câte doi sau trei inspectori sanitari au demarat, începând de ieri, controale la grădiniţele şi şcolile din judeţ, pentru a verifica condiţiile sanitare. „Azi (ieri - n.r.) am verificat Şcoala cu clasele I-VIII „Gheorghe Ţiţeica”, care este un caz fericit. Am văzut grija pentru sălile de clasă şi grupurile sanitare, care au fost renovate în totalitate. Dar ar mai trebui o sursă de apă pentru spaţiul destinat păstrării produselor din cadrul Programului „Cornul şi laptele”, iar grupurile sanitare, în special cele ale băieţilor, ar trebui dotate cu săpun lichid, care în momentul controlului lipsea. Am văzut igienizate clasele şi sala de sport. În schimb, curtea şcolii ar trebui igienizată, mai ales în această perioadă, când sunt multe resturi vegetale. De asemenea, chioşcul şcolii vinde în continuare produse nerecomandate copiilor: chipsuri şi ciocolată, iar o parte din produse sunt depozitate direct pe paviment. Nu ne-au fost prezentate nici actele de funcţionare”, a precizat Anca Dinu, medic inspector la DSP din Constanţa.
Pentru aceste deficienţe, inspectorii DSP au amendat chioşcul din curtea şcolii „Gheorghe Ţiţeica” cu o amendă în valoare de 1000 de lei. În ceea ce priveşte lipsa sursei de apă în încăperea destinată distrubuţiei produselor alimentare, medicul Anca Dina a declarat că acesta duce la riscul de transmitere a bolilor sau a viruşilor. „Persoanele care împart produse perisabile, cum sunt cornul şi laptele, trebuie să se spele pe mâni, pentru a nu transmite viruşi sau boli copiilor”, a mai spus doctorul Anca Dinu.
Pentru aceste deficienţe, inspectorii DSP au amendat chioşcul din curtea şcolii „Gheorghe Ţiţeica” cu o amendă în valoare de 1000 de lei. În ceea ce priveşte lipsa sursei de apă în încăperea destinată distrubuţiei produselor alimentare, medicul Anca Dina a declarat că acesta duce la riscul de transmitere a bolilor sau a viruşilor. „Persoanele care împart produse perisabile, cum sunt cornul şi laptele, trebuie să se spele pe mâni, pentru a nu transmite viruşi sau boli copiilor”, a mai spus doctorul Anca Dinu.
Adoptarea uneia dintre soluţiile propuse pentru strada Traian este obligatorie şi trebuie realizată până în luna martie 2011
Lucrările la strada Traian sunt în plină desfăşurare. După ce groapa ivită, vara trecută, în asfalt a fost, deja, astupată cu tone de piatră, angajaţii societăţii Arazu Design SRL, continuă să execute lucrările de întărire a malului de susţinere. „Aşteptăm nişte plase de metal şi pietre şi vom continua lucrările”, a explicat, pentru cotidianul „Replica”, un muncitor. Prin urmare, locuitorii de pe strada Traian, mai exact cei care stau în blocurile A5 şi A6, au un motiv de bucurie: viaţa lor nu mai este pusă în pericol de pământul care a luat-o la vale în urmă cu două luni, din cauza ploilor torenţiale. Lucrările la strada Traian vor fi continuate de către societatea Confort Urban. Potrivit viceprimarului municipiului Constanţa, Decebal Făgădău, Confort Urban va reface asfaltul, trotuarele şi bordurile. De altfel, după ce a efectuat prima expertiză tehnică, primăria Constanţa a solicitat, la cererea Inspectoratului Teritorial de Construcţii, o altă expertiză de la investitorul proiectului Trident Plaza, Harborside Imobiliară. Prin urmare, expertiza comandată de Harborside Imobiliară, efectuată de inginerul Iacint Manoliu, directorul Centrului de Inginerie Geotehnică din cadrul Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti, a fost finalizată pe 7 septembrie. Pentru siguranţa zonei, inginerul Manoliu, propune două variante. Prima presupune realizarea a minimun cinci subsoluri ale Complexului Comercial Trident Plaza pe toată lungime de 176 de metri, lucrarea urmând să fie finalizată pe 31 mai 2011. „Pe baza ultimelor termene propuse de către investitor (Harborside Imobiliară – n.r.) rezultă că termenul minim de realizare a imobilului este de 31 mai 2012. Acest termen depăşeşte cu mult durata de viaţă a ancorajelor şi există riscul de producere a unor grave accidente”, se spune în expertiza tehnică. În cazul în care imobilul nu poate fi realizat până pe 31 mai 2011, inginerul Manoliu propune următoarea variantă: execuţia imobilului cu cele 5 subsoluri necesare până la 31 martie 2011, umplerea controlată a spaţiului din faţa ecranului de ambele părţi ale imobilului până la 31 mai 2011, precum şi reluarea ulterioară a lucrărilor pentru imobil pe baza capacităţilor portante reverificate a ancorajelor, excavând terasamentul realizat anterior. În concluzie, inginerul Manoliu atrage atenţia asupra faptului că situaţia zonei s-ar putea agrava în timp. „Lucrările au fost întrerupte pentru o perioadă de circa 2 ani, fără a se executa astfel la Complexul Comercial, care asigură stabilitatea malului. Din acestă cauză situaţia zonei se va agrava în timp”, mai precizează inginerul Iacint Manoliu. Acesta mai precizează că trebuie adoptată cât mai repede una dinte soluţiile propuse. „Adoptarea uneia dintre soluţii este obligatorie, având în vedere efectul negativ al coroziunii ancorajelor, comportatea în timp a terenului şi posibilitatea apariţiei unor incidente grave”, a conchis inginerul Iacin Manoliu.
Gigi Chiru „Strada Traian şi blocurile din imediata vecinătate sunt într-un real pericol”
La rândul său, Gigi Chiru, inspector şef al Inspectoratului de Stat în Construcţii a precizat că dacă lucrările nu vor fi finalizate la termenul stabilit de cei doi experti Romeo Ciortan şi Iacint Manoliu, soarta străzii Traian rămâne în mâinile lui Dumnezeu. „Mult aşteptata expertiză tehnică a fost depusă la Inspectorat, iar concluziile confirmă faptul că strada Traian şi blocurile din imediata vecinătate sunt într-un real pericol. Mai exact, concluziile inginerului Iacint Manoliu spun că adoptarea uneia dintre soluţiile propuse este obligatorie şi trebuie realizată până în luna martie 2011. Chiar dacă municipalitatea nu a considerat că situaţia de pe strada Traian este una extrem de gravă, care, necesită o atenţie specială şi o rezolvare imediată, solicit primarului Constanţei, Radu Mazare să se implice în soluţionarea problemei”, a menţionat Gigi Chiru. Acesta a mai atenţionat autorităţile locale să ia în calcul şi un scenariu de evacuare a locatarilor din blocurile A4, A5 şi A6. „Acest lucru reprezentă o măsură de punere în siguranţă a vieţii şi securităţii locatarilor, întrucât concluziile expertizei ne arată că este obligatorie finalizarea investiţiei de consolidare a malului până la finele lunii martie 2011. Dacă lucrările nu vor fi finalizate la termenul stabilit de cei doi experţi Romeo Ciortan şi Iacint Manoliu, soarta străzii Traian rămâne în mâinile lui Dumnezeu”, a subliniat directorul coordonator al ITC.
Gigi Chiru „Strada Traian şi blocurile din imediata vecinătate sunt într-un real pericol”
La rândul său, Gigi Chiru, inspector şef al Inspectoratului de Stat în Construcţii a precizat că dacă lucrările nu vor fi finalizate la termenul stabilit de cei doi experti Romeo Ciortan şi Iacint Manoliu, soarta străzii Traian rămâne în mâinile lui Dumnezeu. „Mult aşteptata expertiză tehnică a fost depusă la Inspectorat, iar concluziile confirmă faptul că strada Traian şi blocurile din imediata vecinătate sunt într-un real pericol. Mai exact, concluziile inginerului Iacint Manoliu spun că adoptarea uneia dintre soluţiile propuse este obligatorie şi trebuie realizată până în luna martie 2011. Chiar dacă municipalitatea nu a considerat că situaţia de pe strada Traian este una extrem de gravă, care, necesită o atenţie specială şi o rezolvare imediată, solicit primarului Constanţei, Radu Mazare să se implice în soluţionarea problemei”, a menţionat Gigi Chiru. Acesta a mai atenţionat autorităţile locale să ia în calcul şi un scenariu de evacuare a locatarilor din blocurile A4, A5 şi A6. „Acest lucru reprezentă o măsură de punere în siguranţă a vieţii şi securităţii locatarilor, întrucât concluziile expertizei ne arată că este obligatorie finalizarea investiţiei de consolidare a malului până la finele lunii martie 2011. Dacă lucrările nu vor fi finalizate la termenul stabilit de cei doi experţi Romeo Ciortan şi Iacint Manoliu, soarta străzii Traian rămâne în mâinile lui Dumnezeu”, a subliniat directorul coordonator al ITC.
Caăpitanul navei „Cristal”, Gheorghe Teleanu, „I-am căutat ore în şir cu reflectoarele pe cei doi scafandri dispăruţi”
Căpitanul navei „Cristal”, Gheorghe Teleanu, care i-a dus pe cei patru scafandri, pe data de 9 septembrie, spre epava navei Medy, povesteşte că i-a căutat ore în şir pe cei doi bărbaţi dispăruţi. „Eu am primit un ordin pe data de 9 septembrie să-l duc pe căpitanul Unciuleanu la epava navei Medy. Nu a intrat în competenţa mea să anunţ autorităţile că am scafandri la bord. Eu am fost ca un taxi, care şi-a dus clienţii la locul destinaţiei. Când a început furtuna, eu eram preocupat de navă şi de echipajul de care eram responsabil. Totuşi, după ce au dispărut cei doi scafandri şi am anunţat serviciul 112, am rămas pe mare ore în şir şi i-am căutat cu reflectoarele. Cu toate că furtuna ajunsese la gradul 3, iar eu eram obligat să mă întorc la mal, nu am făcută-o, ci am continuat să-i căutăm. Credem că valurile care ajungeau la 4 metri i-au scos mai departe de noi. Am sperat până la ultimul moment că îi vom găsi”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, căpitanul Gheorghe Teleanu. Acesta mai povesteşte că, luni, soţia lui Cristian Zarafu, a venit disperată pe chei, implorându-l să o ia în larg. „Dacă era după mine o luam, dar avea nevoie de multe aprobări ca să o pot lua. Înţeleg disperarea rudelor, care în acea zi, după ce televiziunile au anunţat că doi scafandri au dispărut, au început să sune, dar nu avea cine să le mai raspundă”, ne-a mai povesit căpitanul Gheorghe Teleanu. Căutările celor doi scafandri dispăruţi - Cristian Zarafu (38 de ani) şi Cătălin Ispas (26 de ani) au continuat şi pe parcursul zilei de ieri. „Noi îi căutăm non stop. Cu toate că au mai scăzut din intensitate, curenţii de fund, în continuare destul de puternici, mai ales în această perioadă a anului. Ne bucurăm şi de ajutorul marinei militare, care a trimis nava Antipa, care are imstrumente compresoare performante. Singura problemă este că nu putem ţine nava non stop în zona unde au dispărut cei doi scafandri, pentru că oamenii trebuie să mânănce şi să se odihnească”, a menţionat, pentru cotidianul „Replica” de Constanţa, Ion Voicu, şeful Agenţiei Române de Salvarea Vieţii Omeneşti pe Marea (ARSVOM). Reamintim că, pe 9 septembrie a.c., angajaţi ai firmei Hunter’s s-au deplasat în zona în care pe 1 septembrie s-a scufundat nava Medy, pentru a filma epava. Operaţiunea s-a încheiat cu succes o dată, a doua oară însă s-a transformat în disperare. Doi dintre scafandri - Cristian Zarafu (38 de ani) şi Cătălin Ispas (26 de ani) – nu au mai apărut la suprafaţă. Cristian Zarafu fusese angajat în urmă cu 4 ani la ARSVOM, iar Cătălin Ispas era angajat al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” şi pe 1 august fusese avansat la gradul de locotenent.
Parintii si elevii, „tinte” ale protestelor impotriva Guvernului Dascalii au inceput anul scolar inmanand ecusoane „– 25%”
Ieri, 13 septembrie, au început cursurile anului şcolar 2010 – 2011. Aproape 110.000 de preşcolari şi elevi de la malul mării s-au reîntors în clase, pentru a parcurge o nouă etapă a procesului de educaţie. De destinele lor şcolăreşti se vor ocupa aproape 7.196 de dascăli, dintre care 5.780 de titulari. Noul an şcolar va fi marcat de aceleaşi probleme privind finanţarea în baza standardelor de cost per elev şi de câteva noutăţi legate de examenele naţionale.
Inspectorii Inspectoratului Şcolar Judeţean din Constanţa au fost prezenţi şi ei la deschiderea anului şcolar. Proaspăt numită în funcţia de inspector şcolar general, Aliss Andreescu a ales să participe la festivităţile de deschidere a noului an şcolar la Medgidia, acolo unde situaţia era destul de tensionată din cauza revenirii pe post a fostei directoare. Elena Buhaiev, inspector şcolar adjunct, a mers la Liceul cu Program Sportiv, iar Cristina Merscic - la şcoala din Mihail Kogălniceanu. „Eu am ales să merg în zona rurală, adică să vizitez toate unităţile şcolare pe ruta Constanţa – Medgidia. Vreau să verific cum stau lucrurile în toate aceste unităţi, pentru buna desfăşurare a actului instructiv-educativ. De altfel, toţi inspectorii şcolari au mers pe teren, de unde se vor întoarce cu note constatatoare privind starea unităţilor de învăţământ”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Aliss Andreescu, inspectorul şcolar general de la ISJ din Constanţa.
Formă de protest la Grădiniţa nr. 37
Educatoarele de la grădiniţa nr. 37, „Steluţele mării”, din municipiul Constanţa, au întâmpinat micuţii în prima zi de şcoală cu ecusoane, pe care era scris „– 25%”. „Am înţeles că este o formă de protest a cadrelor didactice, dar noi, părinţii, am interpretat-o ca o aluzie: adică să le dăm noi din ceea ce a tăiat statul. Nu este corect, că şi noi suntem în aceeaşi situaţie: cu salariile tăiate şi cu frica disponibilizărilor”, ne-a povestit Virginia, mămica unui copil de la Grădiniţa nr. 37. De altfel, Grădiniţa nr. 37 nu a fost singura care a recurs la această formă de protest. Exemplul lor a fost urmat şi de dascălii de la Colegiul Tehnic „Tomis”.
Elevii din Cotu Văii au mers la cursuri într-o clădire gata să cadă
Şi şcoala din satul Cotu Văii, grav avariată de inundaţiile din timpul verii, şi-a deschis uşile pe 13 septembrie. „Cu toate că imobilul se află într-o stare deplorabilă, nu am ce să fac cu cei 130 de copii. Am făcut câteva reparaţii cu forţe proprii, dar sper ca în cel mai scurt timp să fie demarată şi reabilitarea unităţii. Ne rugăm să fie timp frumos, că dacă plouă nu e bine de loc”, a precizat primarul comunei Albeşti, Gheorghe Moldovan. Potrivit edilului, în perioada lucrărilor de reabilitare, elevii vor merge la şcoala din Vârtop, care se află la o distanţă de cinci kilometri. „Am un microbuz şcolar, vom mai închiria unul cu care să transportăm elevii la Vârtop”, a mai spus primarul Gheorghe Moldovan.
Prima zi de şcoală, transformată în podium de către elevi
Elevii au păşit, ieri, în sălile de clasă, iar emoţiile au fost mari pentru toţi, inclusiv şi pentru bobocei, care s-au aşezat pentru prima dată într-o bancă. Ignorând timpul posomorât, ieri dimineaţă, curţile şcolilor din Constanţa erau pline de dascăli, elevi şi părinţi. Dacă la şcolile generale elevii erau îmbrăcaţi decent, la licee toate tinerele arătau de parcă veniseră la o paradă a modei. Machiate şi coafate extravagant, tinerele s-au întrecut în ţinute care mai de care mai fiţoase. Nici băieţii nu au fost mai prejos, etalându-şi maşini de zeci de mii de euro. Şi după cum e şi firesc, liceenii s-au grăbit, după festivitate, să-şi dea întâlnire la barurile din apropierea unităţilor şcolare, la o ţigară sau la o bere.
Inspectorii Inspectoratului Şcolar Judeţean din Constanţa au fost prezenţi şi ei la deschiderea anului şcolar. Proaspăt numită în funcţia de inspector şcolar general, Aliss Andreescu a ales să participe la festivităţile de deschidere a noului an şcolar la Medgidia, acolo unde situaţia era destul de tensionată din cauza revenirii pe post a fostei directoare. Elena Buhaiev, inspector şcolar adjunct, a mers la Liceul cu Program Sportiv, iar Cristina Merscic - la şcoala din Mihail Kogălniceanu. „Eu am ales să merg în zona rurală, adică să vizitez toate unităţile şcolare pe ruta Constanţa – Medgidia. Vreau să verific cum stau lucrurile în toate aceste unităţi, pentru buna desfăşurare a actului instructiv-educativ. De altfel, toţi inspectorii şcolari au mers pe teren, de unde se vor întoarce cu note constatatoare privind starea unităţilor de învăţământ”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Aliss Andreescu, inspectorul şcolar general de la ISJ din Constanţa.
Formă de protest la Grădiniţa nr. 37
Educatoarele de la grădiniţa nr. 37, „Steluţele mării”, din municipiul Constanţa, au întâmpinat micuţii în prima zi de şcoală cu ecusoane, pe care era scris „– 25%”. „Am înţeles că este o formă de protest a cadrelor didactice, dar noi, părinţii, am interpretat-o ca o aluzie: adică să le dăm noi din ceea ce a tăiat statul. Nu este corect, că şi noi suntem în aceeaşi situaţie: cu salariile tăiate şi cu frica disponibilizărilor”, ne-a povestit Virginia, mămica unui copil de la Grădiniţa nr. 37. De altfel, Grădiniţa nr. 37 nu a fost singura care a recurs la această formă de protest. Exemplul lor a fost urmat şi de dascălii de la Colegiul Tehnic „Tomis”.
Elevii din Cotu Văii au mers la cursuri într-o clădire gata să cadă
Şi şcoala din satul Cotu Văii, grav avariată de inundaţiile din timpul verii, şi-a deschis uşile pe 13 septembrie. „Cu toate că imobilul se află într-o stare deplorabilă, nu am ce să fac cu cei 130 de copii. Am făcut câteva reparaţii cu forţe proprii, dar sper ca în cel mai scurt timp să fie demarată şi reabilitarea unităţii. Ne rugăm să fie timp frumos, că dacă plouă nu e bine de loc”, a precizat primarul comunei Albeşti, Gheorghe Moldovan. Potrivit edilului, în perioada lucrărilor de reabilitare, elevii vor merge la şcoala din Vârtop, care se află la o distanţă de cinci kilometri. „Am un microbuz şcolar, vom mai închiria unul cu care să transportăm elevii la Vârtop”, a mai spus primarul Gheorghe Moldovan.
Prima zi de şcoală, transformată în podium de către elevi
Elevii au păşit, ieri, în sălile de clasă, iar emoţiile au fost mari pentru toţi, inclusiv şi pentru bobocei, care s-au aşezat pentru prima dată într-o bancă. Ignorând timpul posomorât, ieri dimineaţă, curţile şcolilor din Constanţa erau pline de dascăli, elevi şi părinţi. Dacă la şcolile generale elevii erau îmbrăcaţi decent, la licee toate tinerele arătau de parcă veniseră la o paradă a modei. Machiate şi coafate extravagant, tinerele s-au întrecut în ţinute care mai de care mai fiţoase. Nici băieţii nu au fost mai prejos, etalându-şi maşini de zeci de mii de euro. Şi după cum e şi firesc, liceenii s-au grăbit, după festivitate, să-şi dea întâlnire la barurile din apropierea unităţilor şcolare, la o ţigară sau la o bere.
joi, 12 august 2010
Producătorul Mega Prisma, acuzat că ar cultiva terenurile de la Tuzla cu japca
Scandal în Tuzla. Mai mulţi locuitori ai comunei ni s-au adresat, reclamând că producătorul de cereale Mega Pisma SRL din Constanţa le-a luat cu japca pâmânturile, pentru a le cultiva. Oamenii susţin că de mai mulţi ani nu şi-au primit partea care le se cuvine în urma înţelegerii cu Emil Dobre, şeful asociaţiei agricole Mega Pisma SRL. Cu toate că încă nu au depus plângere pe numele lui Emil Dobre, proprietarii susţin că nu toţi au contracte cu acesta, dar că le sunt cultivate terenurile. „Eu am 1,3 hectare de teren în zona farului din Tuzla. Ştiu că de şapte ani pământul meu este cultivat, dar eu nu am semnat nici un contract de arendă cu Mega Prisma SRL. Şi nu am primit nici un ban sau producţie pentru faptul că pământul este cultivat fără ştirea mea. Când am sunat la sediul societăţii, secretara mi-a zis că anul acesta nu voi mai primi nimic, să încerc anul viitor”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Teodor D., un proprietar de teren din zona Farului din localitatea Tuzla. La rândul lui, şeful asociaţiei agricole Mega Prisma SRL, Emil Dobre, susţine că învinuirile care i-au fost aduse nu sunt reale. „Noi cultivăm 1.600 de hectare de pământ şi avem peste 2.800 de contracte cu proprietarii de terenuri. Fiecare proprietar primeşte câte 700 de kilograme de producţie de cereale pe hectar. Aşadar, fiecare proprietar îşi poate alege grâu, orz, ovăz, secară. Şi acum am grâne pe platformă şi nu vine nimeni să-şi ia partea care i se cuvine potrivit contractului”, a menţionat, în apărarea sa, Emil Dobre. În ceea ce priveşte contractele, Emil Dobre susţine că „dacă terenul a fost achiziţionat acum 2 ani, noul proprietar trebuie să încheie un alt contract de arendă, pe numele său şi atunci îşi va primi partea care i se cuvine”. (Nicoleta BACIU)
Terasa Antik din staţiunea Neptun îşi aşează clienţii după placul inimii
Comportamentul chelnerilor de la terasa Antik din staţiunea Neptun alungă turiştii care vin să servească masa sau să stea la barfă cu o bere rece în faţă. „Am mers, miecuri seara, la terasa Antik, unde intenţionam să comandăm o pizza. Eram împreună cu prietenul mei şi ne-am aşezat la o masă de patru persoane. În scurt timp, de noi s-a apropiat un chelner care ne-a anunţat să ne mutăm la o masă de două persoane. Noi am am refuzat să ne mutăm, pentru că masa pentru două persoane era prea mică, iar prietenul meu fiind mai durdului nu încăpea. Nemulţumit de refuzul nostru, chelnerul a zis să părăsim terasa. Oare este normal aşa ceva?”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, o turistă revoltată. Contactat ulterior de reporterii cotidianului „Replica”, patronul terasei Antik, Sebat Beghim a declarat că nu este la curent cu nici un incident care ar fi avut loc între clienţi şi chelneri. „Eu sunt mereu la terasă. Dacă vreun turist este nemulţumit de activitatea chelnerilor poate apela la şeful de sală sau la mine. Dar în principiu, noi avem mese pentru două, patru şi şase persoane. Dacă terasa este liberă, atunci nu ridicăm pe nimeni de la o masă pentru a-i muta la alta. Mai mult, peste 80% dintre chelnerii care lucrează la mine au fost angajaţi practic de pe stardă. Nu le cunosc caracterul. Acum nu vreau nici să-mi bat joc de clienţi, dar nici să dau afară chelnerii”, a explicat patronul terasei Antik, Sebat Beghim.
Lupta pentru şefia DADR între Parpală şi Bobe continuă în instanţă
Boris Parpală încearcă să revină pe funcţia de director coordonator al Direcţiei Agricole şi Dezvoltare Rurală (DADR) din Constanţa, aplelând la instanţă. „M-am adresat Curţii de Apel din Constanţa, cerând anularea a două acte emise de Ministerul Agriculturii. Este vorba despre suspendarea mea din funcţia de director al DADR şi numirea pe funcţie a Paraschivei Bobe. Pe data de 19 auguts voi avea prima înfăţişare. Sper să mi se dea câştig de cauză, pentru că eu am câştigat procesul pe fond”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Boris Parpală. Amintim că ping-pongul dintre Boris Parpală şi Paraschiva Bobe durează masi bine de un an. Aceasta din urmă a fost numită la şefia direcţiei în noiembrie 2009, după care a fost suspendată din funcţie printr-un ordin al Ministerului Agriculturii. La conducerea instituţiei a revenit Boris Parpală. După ce instanţa i-a dat câştig de cauză lui Bobe, Parpală a părăsit fotoliul de director al DADR, dar a acţionat în instanţă ordinul prin care a fost înlăturat de la conducere, câştigând, în cele din urmă, procesul cu Ministerul Agriculturii. La scurt timp, Paraschiva Bobe a câştigat în instanţă postul, revenind pe funcţia de director coordonator al DADR. Prin urmare, pe 13 iulie, prin ordinul nr. 1141 Paraschiva Bobe a fost numită în funcţia de director interimar al DADR, iar o săptămână mai târziu, Parpală a primit ordinul de destituire. (N.B.)
Potrivit legii, Instituţiile publice, obligate să colecteze selectiv deşeurile
Angajaţii din instituţiile publice sunt obligaţi, prin Legea 132, care a intrat în vigoare pe data de 1 iulie, să colecteze selectiv deşeurile. Astfel, potrivit comisarului-şef al Gărzii de Mediu din Constanţa, Vasile Petro, Legea 132 prevede ca în fiecare birou şi etaj al unei instituţii publice să fie montate 3 recipente de culori diferite. „În acele recipiente angajaţii sau cei care trec pragul unităţilor respective trebuie să depoziteze selectiv deşeurile, care ar urma apoi să fie preluate de o firmă de specialitate. De asemenea, potrivit legii, conducătorul instituţiei publice este obligat să desemneze o persoană care să răspundă de această activitate şi care să ţină evidenţa lunară a deşeurilor strânse, iar datele să le comunice Agenţiei Naţionale de Protecţie a Mediului”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, Vasile Petro. Directorii instituţiilor publice care nu vor respecta legea vor trebui să achite sume substanţiale. „Amenzile sunt cuprinse între 1000 şi 3000 de lei şi se vor acorda în cazul în care şefii de instituţii nu au luat măsura de a dota birourile subalternilor şi holurile instituţiei cu recipientele respective şi de a desemna un responsabil de această activitate”, a conchis Vasile Petro, care a precizat că, de săptămâna viitoare, va demara controale în toate instiuţiile publice. Din păcate, nu toţi şefii instituţiilor publice de la malul mării cunosc respectiva reglementare. „Nu ştiu nimic despre această lege, dar vă mulţumesc că ne-aţi anunţat”, a declarat şefa Casei Judeţene de Pensii, Cristina Samoilă. În schimb, directorul coordonator al Direcţiei Sanitar Veterinare, Gheorghe Dincă, susţine că deja a desemnat o persoană care se ocupă de această activitate. „Şeful de laborator se va ocupa de achiziţionarea unor recipiente mai mici, care vor fi puse în secţii, iar la sfârşitul programului, acestea vor fi golite în recipientele mari care vor fi montate afară”, a explicat Gheorghe Dincă.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)